Pregled bibliografske jedinice broj: 489418
Odgoj i obrazovanje za interkulturalizam- IN MEDIAS RES
Odgoj i obrazovanje za interkulturalizam- IN MEDIAS RES // Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings / Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010. str. 89-105 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 489418 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj i obrazovanje za interkulturalizam- IN MEDIAS RES
(Education for Interculturalism- IN MEDIAS RES)
Autori
Sablić, Marija ; Škugor, Alma ; Malkić, Edina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings
/ Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010, 89-105
ISBN
978-953-6965-21-2
Skup
2. Međunarodna znanstvena konferencija Obrazovanje za interkulturalizam = 2nd International Scientific Conference Intercultural education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 30.09.2010. - 01.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgoj i obrazovanje za interkulturalizam ; učitelji ; manjinske zajednice ; usporedba Osijek - Tuzla
(education for interculturalism ; teachers ; minorities ; comparison Osijek - Tuzla)
Sažetak
Interkulturalni odgoj i obrazovanje odnosno interkulturalno učenje, podrazumijeva puno više od jednostavnog postojanja svjesnosti o različitosti. Izuzetno je važno na koji se način interkulturalni sadržaji prezentiraju i jesu li oni usklađeni s temeljnim načelima ljudskih prava, mira i demokracije. Potrebno je oblikovati zajednicu u kojoj će se više uvažavati vrednote i interesi učenika i time odgovarajuće povezivati svakodnevna iskustva. Država bi trebala osiguravati uvjete za razvoj interkulturalne školske zajednice, a sam proces oblikovanja neka prepusti školi, učiteljima, učenicima i roditeljima. Osnovni je cilj ovoga istraživanja usporediti načine na koji učitelji ostvaruju interkulturalni odgoj i obrazovanje u Osijeku, Republika Hrvatska i Tuzli, Bosna i Hercegovina. Razlog zbog kojega smo odabrali ove dvije zemlje treba tražiti u činjenici da su one, a poglavito njihova rubna područja, prostori na kojima žive pripadnici različitih naroda i manjina. U radu se ispituje kako učitelji ostvaruju interkulturalnu suradnju unutar školske zajednice te s kojim zaprekama se susreću, koje osobine prema mišljenjima ispitanika treba imati interkulturalno kompetentan učitelj te u kojim nastavnim predmetima i temama učitelji promiču interkulturalizam. Na temelju dobivenih odgovora učitelja, može se zaključiti da se većina učitelja strogo pridržava nastavnih programa, ali da ima i onih koji pokazuju inicijativu unoseći specifične sadržaje i iskustva ovisno o trenutačnoj situaciji ili događajima u njihovoj bližoj ili daljnjoj okolini. Unatoč činjenici da postoje različiti nacionalni programi za obrazovanje romske manjine, u oba je grada najveći problem upravo rad s romskim učenicima. U Osijeku je izražen problem s organizacijom nastave vjeronauka dok u Tuzli ne nailazimo na takav problem jer obrazovni sustav BiH propisuje organiziranje vjerske nastave u školi prema vjeroispovijesti učenika. Određeni broj učitelja izražava želju za razvojem interkulturalnoga odgoja i obrazovanja te možemo zaključiti kako u školama ima mjesta za održavanje različitih kulturalnih identiteta. Mišljenja smo da su potrebni novi programi na učiteljskim fakultetima koji će stvoriti "novu" generaciju učitelja posebno pripremljenu za poučavanje i odgajanje u interkulturalnim situacijama, tj. u situacijama koje su obilježene kulturnim interakcijama, ali isto tako uključiti učitelje u školi te im ponuditi načine na koje mogu nadoknaditi znanja i razviti vještine za rad i jačanje interkulturalne kompetencije, u razrednom i školskom okruženju. ali i u kontekstu učitelja koji su u službi da treba pronaći modalitete kako da nadoknade znanja i razviju vještine za rad i jačanje interkulturalne komponente u razrednom i školskom okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
MZOS-245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek