Pregled bibliografske jedinice broj: 486662
Digitalni mediji - obrazovni softver
Digitalni mediji - obrazovni softver // Digitalni mediji - obrazovni softwer / Učiteljski fakultet Sombor (ur.).
Sombor: MBM-plas, 2008. str. 1-460
CROSBI ID: 486662 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalni mediji - obrazovni softver
(Digital media- educational software)
Autori
Nadrljanski, Đorđe ; Nadrljanski, Mila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Digitalni mediji - obrazovni softwer
Urednik/ci
Učiteljski fakultet Sombor
Izdavač
MBM-plas
Grad
Sombor
Godina
2008
Raspon stranica
1-460
ISBN
978-86-83097-75-3
Ključne riječi
digitalni mediji ; obrazovni softver
(Digital media ; educational software)
Sažetak
U okviru ovog udžbenika u prvom planu stoje informacijske i pedagoške mogućnosti i efekti obrazovanja u elektronskom okruženju. Digitalni mediji u obrazovanju nalaze različite primjene: od nastavnih i programa za učenje i vježbanje, baza podataka i alata preko igara za učenje, eksperimenata i simulacija do kompleksnih komunikacijskih i kooperacijskih okruženja. Adekvatno tome višestruki su mogući oblici primjene u nastavi i s tim u vezi i nastavne aktivnosti. Očekivanja efekta koji potiče na učenje povezuju se između ostalog sa određenim funkcionalnostima i osobinama koje su svojstvene digitalnim medijima odnosno njihovim specifičnim ponudama. Osim kreiranja ponuda za učenje koje se zasnivaju na raznim vrstama kodiranja i tiču se različitih čulnih modaliteta tu su npr. interaktivni dodir sa objektima učenja, mogućnosti adaptacije na određene preduvjete za učenje, feedback uz određene aktivnosti učenja, istraživanje i simulacije ili na mreži bazirano stvaranje po mjestima distribuiranih sekcija za učenje u virtualnim prostorima. U kojoj mjeri su takvi potencijali iskorišteni, koji oblici i scenariji korištenja prevladavaju i da li su ispunjena očekivanja o promjeni kulture i rezultata učenja empirijsko je pitanje, koje treba da se pojasni u narednim poglavljima. Ali sveobuhvatna ocjena digitalnih medija mora da se odnosi i na druge odgojne i obrazovne kontekste kao na obrazovanje djece ranog uzrasta, rad sa omladinom, profesionalno obrazovanje i obrazovanje i usavršavanje odraslih. Osim toga potencijali digitalnih medija ogledaju se u principu u njihovom kulturnom značaju i njihovoj općeobrazovnoj vrijednosti. bavljenje digitalnim medijima u obrazovanju ne svede na medijsko-didaktička pitanja – i time u užem smislu na mogućnosti poboljšanja procesa učenja – onda će na vidjelo dospjeti drugi zadaci, koji se odnose na promjene izražene pojmom „ digitalne kulture“. Digitalni mediji stvaraju nove uvjete samorazumijevanja i razumijevanja svijeta i djeca i mladi ih koriste naročito u procesu neformalnog učenja. O ovom obliku stjecanja znanja i mogućnostima da se on poveže sa institucionaliziranim procesima učenja do sada se malo zna.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
Recenzenti: Prof.dr.sc. Ante Munitić, redoviti profesor informacijskih znanosti Prof.dr.sc.Vladimir Mateljan, redoviti profesor informacijskih znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pomorski fakultet, Split