Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 486237

Odnos obrazovnih postignuća osnovnih škola, nekih obilježja rukovoditelja škole i obilježja sredine u kojoj škola radi


Bogner, Lana
Odnos obrazovnih postignuća osnovnih škola, nekih obilježja rukovoditelja škole i obilježja sredine u kojoj škola radi, 2010., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji: Odjel za psihologiju, Zagreb


CROSBI ID: 486237 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos obrazovnih postignuća osnovnih škola, nekih obilježja rukovoditelja škole i obilježja sredine u kojoj škola radi
(The relationship of primary schools educational achievement, some characteristics of school principals, and the characteristics of the environment in which schools work)

Autori
Bogner, Lana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji: Odjel za psihologiju

Mjesto
Zagreb

Datum
14.10

Godina
2010

Stranica
51

Mentor
Burušić, Josip

Ključne riječi
obrazovno postignuće učenika; spol ravnatelja; stručna sprema ravnatelja; urbaniziranost sredine
(student educational achievement; principal's gender; principal's qualifications; urbanism level)

Sažetak
Školsko okruženje vrlo je kompleksan sustav, a mnoga istraživanja provedena su sa svrhom utvrđivanja faktora koji su povezani s obrazovnim postignućem učenika. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati odnos spola ravnatelja i njegove stručne spreme, te obrazovnih postignuća učenika u razrednoj i predmetnoj nastavi, ovisno o razini urbaniziranosti sredine u kojoj se škola nalazi. Podaci korišteni u istraživanju prikupljeni su u okviru vanjskog vrednovanja osnovnih škola u Republici Hrvatskoj (Burušić i sur., 2008). Sudionici su učenici četvrtih i osmih razreda svih redovitih osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, za koje su se obrazovna postignuća mjerila na kraju razredne (4. razred) i predmetne nastave (8. razred). Strategija ispitivanja temeljila se na konstrukciji i primjeni objektivnih, valjanih i pouzdanih ispita tipa „papir-olovka“ kao mjera postignuća u pojedinim nastavnim područjima, odnosno predmetima. Učenici su ispitani u skupinama, vremenski istovremeno u svim školama u Republici Hrvatskoj, u školskoj godini 2007./2008. Nakon provedenog ispitivanja, ispite su po standardiziranom postupku ocjenjivanja i kriterijima ocjenjivanja ocijenili obučeni ocjenjivači. Svi korišteni ispiti imaju dobre metrijske karakteristike, težinski su primjereni i pokazali su se kao objektivna i valjana mjera postignuća učenika u ispitivanim predmetima i nastavnim područjima. Podatke o spolu i stručnoj spremi ravnatelja prikupili smo iz baza MZOŠ-a (e-matica), dok nam je za utvrđivanje urbaniziranosti mjesta, poslužio indeks urbaniziranosti koji je razvijen 90-ih godina unutar Instituta društvenih znanosti Ivo Pilar. Taj indeks zapravo je kompozitna mjera veličine mjesta, njegove infrastrukture i stupnja gospodarskog razvoja. Rezultati analize pokazuju da je za razlikovanje obrazovnog postignuća učenika 4.razreda, na multivarijatnoj razini, značajan samo indeks urbaniziranosti i to na način da pretežito ruralna satelitska naselja postižu najslabije prosječne rezultate u svih šest predmeta razredne nastave. Kod predmetne nastave situacija je nešto složenija. Indeks urbaniziranosti pokazao se multivarijatno značajnim kod znanja Engleskog jezika (što je sredina ruralnija, učenici slabije znaju engleski jezik), a spol ravnatelja se pokazao bitnim u Integraciji znanja iz prirodnih predmeta - fizika, biologija i kemija, gdje učenici postižu bolje rezultate, ako imaju ravnateljicu. Osim toga, nakon provedbe multivarijatne analize varijance, interakcija spola ravnatelja i indeksa urbaniziranosti pokazala se značajnom u prosječnom znanju Fizike, Kemije i Hrvatskog gdje učenici koji imaju ravnateljice postižu bolje rezultate na svim razinama urbaniziranosti, osim u najruralnijim dijelovima gdje su bolji učenici koji imaju ravnatelja. Kada je pak riječ o Njemačkom jeziku, u najurbanijim i najruralnijim dijelovima učenici su bolji kad imaju ravnatelja, dok su u satelitskim naseljima bolji kad imaju ravnateljicu. Značajnom se pokazala i interakcija stručne spreme ravnatelja i razine urbaniziranosti u prosječnom postignuću učenika iz Kemije na način da u najurbanijim sredinama, učenici postižu bolji prosječan uspjeh kada ravnatelj ima višu stručnu spremu. No, što je sredina ruralnija, učenici su bolji kada ravnatelj ima visoku stručnu spremu. Ipak, interakcija indeksa urbaniziranosti, spola i stručne spreme ravnatelja pokazala se značajnom samo na univarijatnoj razini i to u slučaju prosječnog postignuća učenika razredne nastave iz Prirode i društva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Josip Burušić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bogner, Lana
Odnos obrazovnih postignuća osnovnih škola, nekih obilježja rukovoditelja škole i obilježja sredine u kojoj škola radi, 2010., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji: Odjel za psihologiju, Zagreb
Bogner, L. (2010) 'Odnos obrazovnih postignuća osnovnih škola, nekih obilježja rukovoditelja škole i obilježja sredine u kojoj škola radi', diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji: Odjel za psihologiju, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bogner, Lana}, year = {2010}, pages = {51}, keywords = {obrazovno postignu\'{c}e u\v{c}enika, spol ravnatelja, stru\v{c}na sprema ravnatelja, urbaniziranost sredine}, title = {Odnos obrazovnih postignu\'{c}a osnovnih \v{s}kola, nekih obilje\v{z}ja rukovoditelja \v{s}kole i obilje\v{z}ja sredine u kojoj \v{s}kola radi}, keyword = {obrazovno postignu\'{c}e u\v{c}enika, spol ravnatelja, stru\v{c}na sprema ravnatelja, urbaniziranost sredine}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bogner, Lana}, year = {2010}, pages = {51}, keywords = {student educational achievement, principal's gender, principal's qualifications, urbanism level}, title = {The relationship of primary schools educational achievement, some characteristics of school principals, and the characteristics of the environment in which schools work}, keyword = {student educational achievement, principal's gender, principal's qualifications, urbanism level}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font