Pregled bibliografske jedinice broj: 485957
Mogućnosti uključenja Republike Hrvatske u Marco Polo program
Mogućnosti uključenja Republike Hrvatske u Marco Polo program, 2010., diplomski rad, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 485957 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti uključenja Republike Hrvatske u Marco Polo program
(The possibilities of Croatian involvement in the Marco Polo program)
Autori
Mioković, Renato
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
12.10
Godina
2010
Stranica
57
Mentor
Jolić, Natalija
Ključne riječi
intermodalnost; Marco Polo II; programi EU
(intermodality; Marco Polo II; EU programs)
Sažetak
Od pojave prvih oblika ljudskih djelatnosti javlja se potreba za prometom, te je on do danas postao neizbježan način interakcije među ljudima. Razvitak važnih gospodarskih grana, jačanje robne razmjene na sve većim geografskim udaljenostima, uvjetovali su unaprjeđenje prometa u svim njegovim pojavnim oblicima. Danas promet predstavlja izuzetno važnu gospodarsku djelatnost, bez kojeg bi teško bilo zamisliti daljnji napredak gospodarstva. Stoga je potrebno da promet ne predstavlja zapreku, već svojim unaprjeđivanjem podržava i potiče daljnji razvoj kako gospodarskih tako i ostalih djelatnosti koje u velikoj mjeri ovise o prometu. Ubrzanim razvojem industrije s početka 20. stoljeća, impliciran je nagli razvoj međunarodne robne razmjene, ali i mnoga tehnološka dostignuća, bez kojih se suvremeni promet ne bi mogao razvijati. Živimo u svijetu gdje su ekonomski čimbenici od izuzetne važnosti za svaku djelatnost, promet nije iznimka. Naprotiv, promet, značajno utječu na cijenu robe, a samim time na ekonomiju, gospodarstvo, te napose politiku neke zemlje. Može se zaključiti da se danas u prometnom sustavu ne stavlja naglasak na svladavanje zemljopisne udaljenosti, koja se javljala kao problem u prošlosti, već je naglasak na svladavanju zemljopisne udaljenosti u vremenski kraćem periodu i uz što kvalitetniju razinu usluge. U zahtjeve suvremenog prometa ubraja se i ekološki čimbenik, kao vrlo važan čimbenik daljnjeg razvitka prometa. Kao odgovor suvremenog prometa na sve veće zahtjeve, javlja se intermodalni promet, kombinacija svih grana prometa, s ciljem poboljšanja kvalitete usluge, bržim i jeftinijim načinom prijevoza. Program koji je obrađen u ovom diplomskom radu je program koji se temelji na intermodalnoj tehnologiji. Riječ je o programu Marco Polo, koji se javlja kao potreba razvoja alternativnih rješenja koja bi mogla konkurirati cestovnom prometu. Cilj ovog programa je smanjiti opterećenje na cestovnim prometnicama i poticanje korištenja željezničke infrastrukture, morskih i riječnih plovnih putova. Program je započeo 2001. kao nastavak programa PACT. Marco Polo I je dao neke smjernice, za nastavak tog programa pod nazivom Marco Polo II (2007.-2013.). U programu Marco Polo II sudjeluje i Republika Hrvatska od 2008. godine. Prilagodba prometnog sustava Hrvatske europskom zakonodavstvu je počela pristupnim pregovorima za ulazak u Europsku uniju. Daljnji koraci će biti mogući tek kada Hrvatska pristupi Europskoj uniji. Ono što je važno i što se istražilo u ovom radu je koliko je Hrvatska spremna na izazove koje pred nju stavlja intermodalni promet, prije svega infrastrukturno, a zatim i organizacijski. Potrebno je utvrditi odgovaraju li robno transportni centri, luke i terminali potrebama intermodalnog prometa, te koliko se uspješno koriste u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352586-2588 - Integracija sustava intermodalnog vodnog prometa u europskoj transportnoj mreži (Jolić, Natalija, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Profili:
Natalija Kavran
(mentor)