Pregled bibliografske jedinice broj: 484025
Kupovne navike potrošača privatnih maraka
Kupovne navike potrošača privatnih maraka, 2010., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet - Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 484025 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kupovne navike potrošača privatnih maraka
(Purchasing habits of private label consumer)
Autori
Milnović, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet - Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2010
Stranica
73
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
privatne marke; recesija; kupovne navike
(private label brands; recession; purchasing habits)
Sažetak
Privatne marke su vrlo važan čimbenik u današnjem dinamičnom poslovnom svijetu. Od 1970-ih, njihova snaga i tempo su poboljšani, i postale su vrlo jak konkurent markama proizvođača. Konstantno ulaganje trgovaca u marketinške aktivnosti, kvalitetu proizvoda, njegovu ambalažu, te održavanje prihvatljive cijene učinilo je privatne marke strateškom prednosti u nadmetanju s konkurentima. Privatne marke sudjeluju u mnogim kategorijama proizvoda i na različitim razinama kvalitete. U Hrvatskoj, njihov udio posljednjih 15 godina ubrzano raste, kao posljedica ulaska stranih trgovačkih lanaca i povećanja koncentracije i liberalizacije svjetske trgovine. Danas predstavljaju glavnu ulogu svake prodajne strategije i sa svojim maržama su učinkovitije za trgovce od maraka proizvođača. Diplomski rad se sastoji od pregleda sekundarnih istraživanja s ciljem analize teorijskih stajališta i sugestija raznih autora o privatnim markama te primarnog istraživanja, na temelju prigodnog namjernog uzorka. Glavni cilj primarnoga istraživanja je percipirati i razumjeti kupovne navike i sklonosti potrošača privatnih maraka u Sisku, tijekom recesije. Ovo istraživanje potvrdilo je dosadašnja znanstvena istraživanja i otkrilo kako potrošači privatnih maraka, pogotovo u recesijskom razdoblju, mijenjaju svoje kupovne navike i zamjenjuju marke proizvođača s privatnim markama. Dugoročno gledano, nakon recesije, većina potrošača će i dalje konzumirati privatne marke, odnosno, zadržat će svoje kupovne navike stečene u recesiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija