Pregled bibliografske jedinice broj: 483320
Utjecaj ranog integracijskog programa na dijete s neurorazvojnim rizikom
Utjecaj ranog integracijskog programa na dijete s neurorazvojnim rizikom // Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 2010. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 483320 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj ranog integracijskog programa na dijete s neurorazvojnim rizikom
(Influence of the Early Integration Program on a Child with Neurodevelopmental Risk)
Autori
Joković Oreb, Ines ; Ljutić, Tomislav ; Pinjatela, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Skup
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 26.11.2010. - 28.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijete s neurorazvojnim rizikom ; rani integracijski program
(child with neurodevelopment risk ; early integration program)
Sažetak
Rane godine života djeteta izuzetno su važne za njegov motorički, kognitivni, emocionalni i socijalni razvoj, što dijete čini jedinstvenom bio-psiho-socijalnom strukturom. Zbog nepredvidivosti psihomotoričkog razvoja djeteta s neurorazvojnim rizikom, važna je rana detekcija, dijagnostika neurorazvojnih odstupanja, multidisciplinarno praćenje i rana re/habilitacija. Dok su prvobitni programi rane intervencije u Hrvatskoj bili pretežno usmjereni na dijete i njegove poteškoće, danas se veliki naglasak stavlja i na podršku obitelji. Plastičnost nezrelog novorođenačkog mozga omogućuje nam da ranim uključivanjem ugrožene novorođenčadi u neurorazvojne i habilitacijske programe preveniramo ili umanjimo neka psihomotorička oštećenja. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi utjecaj Ranog razvojnog integracijskog programa na dijete s neurorazvojnim rizikom. Program se provodio u obitelji, a roditelji su educirani o načinu poticanja djeteta kroz svakodnevne aktivnosti. Re/habilitacijski program sadržavao je komponente usmjerene na normalizaciju mišićnog tonusa, senzornu integraciju, poticanje orofacijalne muskulature (komponente govora), te poticanje kognitivnog razvoja, za jedno dijete kroz prvu godinu života. U procjeni psihomotoričkog razvoja korišteni su Denver Developmental Screening II Test (DDST) i Gross Motor Function Measure (GMFM-66). Evaluacija rezultata izvršena je komponentnom analizom promjena stanja djeteta opisanog nad skupinom kvantitativnih varijabli, registriranih kroz određeno vremensko razdoblje. Ovakav način obrade podataka omogućen je primjenom algoritma INDIFF. Glavna komponenta promjena prikazuje napredak u cjelokupnom psihomotoričkom razvoju djeteta. Dobiveni rezultati pokazuju da pravovremena intervencija (bazirana na programu koji prati svakodnevne aktivnosti u dojenačkoj dobi) te bliska suradnja stručnjaka i obitelji imaju pozitivan utjecaj na razvoj djeteta rođenog s neurorazvojnim rizicima, kao i na kvalitetnije relacije unutar same obitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb