Pregled bibliografske jedinice broj: 481455
Promicanje odgojnih vrijednosti u nastavi prirode i društva
Promicanje odgojnih vrijednosti u nastavi prirode i društva // Osmi susret pedagoga Hrvatske
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 481455 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promicanje odgojnih vrijednosti u nastavi prirode i društva
(Promotion of educational value in science teaching)
Autori
Letina, Alena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Osmi susret pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.04.2010. - 21.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
odgoj; vrijednosti; odgojni ciljevi; nastava prirode i društva
(education; values; educational goals; science teaching)
Sažetak
Sažetak Nastava prirode i društva, osim svoje obrazovne dimenzije i važnosti iskazane u stjecanju kompetencija koje učenike uvode u znanstveni način razmišljanja omogućavajući im tako kvalitetnije razumijevanje prirode i društva, ima i vrlo istaknuto odgojno značenje. Njezin doprinos u promicanju i ostvarivanju odgojnih vrijednosti očituje se u prenošenju općih vrijednosti te formiranju moralne svijesti, ponašanja i djelovanja koji omogućavaju cjelovit razvoj osobnosti. Stoga je nastava prirode i društva usmjerena ne samo na realizaciju spoznajnih, već također i na ostvarenje odgojnih ciljeva. Takvim svojim usmjerenjem omogućeno je da se, vrlo često zanemarena, odgojna dimenzija i zadaća škole ponovno aktualizira i aktivira. U ovom se radu razmatraju izazovi i mogućnosti koje odgojna djelatnost škole pruža nastavi prirode i društva. U tom kontekstu razmotreni su neki od odgojnih ciljeva nastavnog predmeta priroda i društvo usmjerenih na promicanje općih vrijednosti, razvijanje osobne odgovornosti za zdravlje, razvijanje samopoštovanja i poštivanja drugih, promicanje snošljivosti te poštivanje i prihvaćanje različitosti, promicanje jednakovrijednosti spolova, promicanje ljubavi i razvijanje ponosa prema zavičaju i domovini, čuvanje i promicanje kulturne baštine kao dijela nacionalnog i kulturnog identiteta, razvijanje ekološke svijesti i odgovornog odnosa prema prirodi i okolišu, razvijanja kulture ponašanja, osjećaja osobne i društvene odgovornosti i drugo. Realizirajući navedene ciljeve primjenom svojih sadržaja, nastava prirode i društva posreduje u ostvarenju moralnog, estetskog, ekološkog, zdravstvenog, prometnog i drugih područja odgoja. Takvo odgojno djelovanje usmjereno je na cjeloviti i svestrani razvoj učeničke osobnosti te izgrađivanje ljudskih vrijednosti u njoj, jer odgoj kao takav i jest proces formiranja čovjeka kao ljudskog bića, u svim njegovim kvalitetama i pozitivnim osobinama. Nastava prirode i društva sastavni je i neizostavni dio istinskog odgojnog procesa jer pridonosi cjelovitom, nesmetanom razvoju učenika kao umnog, moralnog i duhovnog bića odnosno oblikovanju njegova identiteta. Uloga škole, a samim time i uloga nastave nikako ne može i ne bi smjela biti odgojno neutralna jer odgoj je proces koji traje istodobno s procesom spoznavanja. Konstatacije o krizi i zanemarenosti odgoja u suvremenoj školi sve su više prisutne u našem društvu. Učiteljima je stoga potrebno osviješćivanje potrebe i mogućnosti odgojnog djelovanja kroz sadržaje svakog od nastavnih predmeta pa tako i sadržaje nastave prirode i društva. Ključne riječi: odgoj, vrijednosti, odgojni ciljevi, nastava prirode i društva
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija