Pregled bibliografske jedinice broj: 481001
Karakteristike učiteljica i poučavanja te postignuće učenika u čitanju i pisanju
Karakteristike učiteljica i poučavanja te postignuće učenika u čitanju i pisanju, 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 481001 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Karakteristike učiteljica i poučavanja te postignuće učenika u čitanju i pisanju
(Teacher and instruction characteristics and student achievement in reading and writing)
Autori
Ugarković, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.06
Godina
2010
Stranica
31
Mentor
Keresteš, Gordana
Ključne riječi
karakteristike učiteljica; karakteristike poučavanja; čitanje; pisanje
(teacher characteristics; instruction characteristics; reading; writing)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati karakteristike učiteljica i poučavanja čitanja, njihovu međusobnu povezanost i povezanost s postignućem učenika na testovima čitanja i pisanja. U istraživanju je sudjelovalo 549 učenika iz 33 razreda (18 drugih i 15 trećih razreda) i njihove učiteljice. Za ispitivanje sposobnosti čitanja i pisanja kod učenika korišteni su Test razumijevanja čitanja, Test nizova riječi i Test pisanja (Diktat). Za učiteljice je formiran upitnik koji ispituje karakteristike poučavanja čitanja te stavove i očekivanja od učenika. Podaci su prikupljeni u 7 osnovnih škola (6 s područja grada Zagreba i jedna iz Velike Gorice) u razdoblju od veljače do lipnja 2008. godine. Rezultati su pokazali da učiteljice drugih razreda koriste raznolikije materijale i zadaju raznolikije zadatke učenicima, te imaju pozitivnija uvjerenja o mogućnosti utjecaja na uspjeh učenika od učiteljica trećih razreda. Učiteljice koje više vjeruju u mogućnost utjecaja na uspjeh učenika više vremena ulažu u poučavanje, koriste više raznolikih materijala i zadaju raznolikije zadatke učenicima tijekom poučavanja. Duljina radnog iskustva učiteljica i njihova uvjerenja o sposobnostima učenika značajno su povezani s postignućem učenika u čitanju i pisanju. Učiteljice s duljim radnim iskustvom su strože u ocjenjivanju, ali njihovi učenici postižu bolje rezultate na Testu razumijevanja čitanja, a učiteljice koje imaju pozitivnija uvjerenja o sposobnostima učenika imaju učenike koji postižu bolje rezultate u Diktatu i imaju bolje ocjene iz hrvatskog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb