Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 481001

Karakteristike učiteljica i poučavanja te postignuće učenika u čitanju i pisanju


Ugarković, Mirjana
Karakteristike učiteljica i poučavanja te postignuće učenika u čitanju i pisanju, 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 481001 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Karakteristike učiteljica i poučavanja te postignuće učenika u čitanju i pisanju
(Teacher and instruction characteristics and student achievement in reading and writing)

Autori
Ugarković, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
02.06

Godina
2010

Stranica
31

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
karakteristike učiteljica; karakteristike poučavanja; čitanje; pisanje
(teacher characteristics; instruction characteristics; reading; writing)

Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati karakteristike učiteljica i poučavanja čitanja, njihovu međusobnu povezanost i povezanost s postignućem učenika na testovima čitanja i pisanja. U istraživanju je sudjelovalo 549 učenika iz 33 razreda (18 drugih i 15 trećih razreda) i njihove učiteljice. Za ispitivanje sposobnosti čitanja i pisanja kod učenika korišteni su Test razumijevanja čitanja, Test nizova riječi i Test pisanja (Diktat). Za učiteljice je formiran upitnik koji ispituje karakteristike poučavanja čitanja te stavove i očekivanja od učenika. Podaci su prikupljeni u 7 osnovnih škola (6 s područja grada Zagreba i jedna iz Velike Gorice) u razdoblju od veljače do lipnja 2008. godine. Rezultati su pokazali da učiteljice drugih razreda koriste raznolikije materijale i zadaju raznolikije zadatke učenicima, te imaju pozitivnija uvjerenja o mogućnosti utjecaja na uspjeh učenika od učiteljica trećih razreda. Učiteljice koje više vjeruju u mogućnost utjecaja na uspjeh učenika više vremena ulažu u poučavanje, koriste više raznolikih materijala i zadaju raznolikije zadatke učenicima tijekom poučavanja. Duljina radnog iskustva učiteljica i njihova uvjerenja o sposobnostima učenika značajno su povezani s postignućem učenika u čitanju i pisanju. Učiteljice s duljim radnim iskustvom su strože u ocjenjivanju, ali njihovi učenici postižu bolje rezultate na Testu razumijevanja čitanja, a učiteljice koje imaju pozitivnija uvjerenja o sposobnostima učenika imaju učenike koji postižu bolje rezultate u Diktatu i imaju bolje ocjene iz hrvatskog jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Keresteš (mentor)

Avatar Url Mirjana Ugarković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ugarković, Mirjana
Karakteristike učiteljica i poučavanja te postignuće učenika u čitanju i pisanju, 2010., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Ugarković, M. (2010) 'Karakteristike učiteljica i poučavanja te postignuće učenika u čitanju i pisanju', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ugarkovi\'{c}, Mirjana}, year = {2010}, pages = {31}, keywords = {karakteristike u\v{c}iteljica, karakteristike pou\v{c}avanja, \v{c}itanje, pisanje}, title = {Karakteristike u\v{c}iteljica i pou\v{c}avanja te postignu\'{c}e u\v{c}enika u \v{c}itanju i pisanju}, keyword = {karakteristike u\v{c}iteljica, karakteristike pou\v{c}avanja, \v{c}itanje, pisanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ugarkovi\'{c}, Mirjana}, year = {2010}, pages = {31}, keywords = {teacher characteristics, instruction characteristics, reading, writing}, title = {Teacher and instruction characteristics and student achievement in reading and writing}, keyword = {teacher characteristics, instruction characteristics, reading, writing}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font