Pregled bibliografske jedinice broj: 480789
Računovodstveni modeli ocjene profitabilnosti proizvoda
Računovodstveni modeli ocjene profitabilnosti proizvoda // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 4 (2006), 4; 309-1 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 480789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Računovodstveni modeli ocjene profitabilnosti proizvoda
(Accounting models of evaluating product profitability)
Autori
Perčević, Hrvoje ; Dražić Lutilsky, Ivana
Izvornik
Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu (1333-8900) 4
(2006), 4;
309-1
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
alokacija troškova; računovodstvene metode; ocjena profitabilnosti
(cost allocation; accounting methods; profitability evaluation)
Sažetak
Svaki poslovni subjekt posebnu pažnju posvećuje ocjeni profitabilnosti svojih proizvoda. Ocjena profitabilnosti proizvoda tradicionalno se određuje na temelju prodajne cijene i jediničnog troška proizvodnje proizvoda odnosno na temelju prihoda od prodaje i troškova proizvodnje prodanih proizvoda. Na ocjenu profitabilnosti proizvoda, između ostalog, značajan utjecaj imaju računovodstvene metode koje se koriste prilikom identificiranja, praćenja i alociranja troškova. Računovodstvenim metodama utvrđivanja i alokacije troškova utvrđuje se trošak proizvodnje pojedinog proizvoda odnosno jedinični trošak proizvodnje, čime se direktno utječe na ocjenu profitabilnosti proizvoda. Zahvaljujući različitom tretmanu određenih troškovnih kategorija kod različitih računovodstvenih metoda, ocjena profitabilnosti proizvoda u konkretnom računovodstvenom razdoblju može biti različita primjenom različitih računovodstvenih metoda i njihovih kombinacija. U skladu s tim, za potrebe korisnika računovodstvenih informacija, moguće je definirati dva osnovna računovodstvena modela ocjene profitabilnosti proizvoda koji se temelje na metodama vrednovanja zaliha proizvodnje i gotovih proizvoda, a to su: model temeljen na metodi ukupnih troškova i model temeljen na metodi varijabilnih troškova. Prvi model namijenjen je vanjskim korisnicima, dok je drugi prilagođen internim korisnicima. Primjena jednog modela ne znači automatsko isključivanje drugog modela, već je nužna primjena i jednog i drugog modela s obzirom da ih različiti korisnici mogu koristiti za poslovno odlučivanje
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit