Pregled bibliografske jedinice broj: 480682
Upravljanje kvalitetom informatičke usluge: studija slučaja primjene ITIL metode
Upravljanje kvalitetom informatičke usluge: studija slučaja primjene ITIL metode // Poslovna izvrsnost, 2 (2008), 37-58 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 480682 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje kvalitetom informatičke usluge: studija slučaja primjene ITIL metode
(Quality management of information services: case study of the ITIL implementation)
Autori
Spremić, Mario, Kostić, Davor
Izvornik
Poslovna izvrsnost (1846-3355) 2
(2008);
37-58
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kvaliteta informacijskog sustava; revizija informacijskog sustava; informatička usluga; ITIL; studija slučaja
(information system quality; IT services; ITIL; case study)
Sažetak
U modernom tržišnom okruženju neizbježna je intenzivna primjena informacijskih sustava koja kompanijama omogućuje operativnu efikasnost, a može biti i izvorom konkurentske prednosti. U svakom slučaju, prema informacijskim se sustavima treba odnositi kao prema bilo kojem drugom važnom poslovnom resursu, što prije svega znači da se i tim, često samo smatranim 'tehnološkim' dijelom poslovanja, treba upravljati, planirati i kontrolirati njegovu kvalitetu. Informatičke usluge predstavljaju one usluge koje nastaju kao rezultat rada informacijskih sustava i informacijske infrastrukture. U radu se opisuju obilježja informatičkih usluga i potreba za njihovim upravljanjem. Prikazana su obilježja kvalitete informatičke usluge i opisane metode za provjeru njihove razine kvalitete (CobiT, ITIL). U radu je posebno naglašena uloga upravljanja kvalitetom informacijskih sustava i potrebe njihove stalne revizije (provjere). Iako često pogrešno tumačena, revizija informacijskih sustava predstavlja analitički postupak procjene performansi informacijskih sustava i čini važnu sastavnicu njihova upravljanja. Na kraju rada prikazana je studija slučaja primjene ITIL metodologije procjene (revizije) kvalitete informatičkih usluga (sustava korisničke podrške) u jednoj velikoj javnoj organizaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EconLit