Pregled bibliografske jedinice broj: 480655
Teorem ovojnice u teoriji ponašanja potrošača
Teorem ovojnice u teoriji ponašanja potrošača // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 58 (2008), 12; 881-889 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 480655 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorem ovojnice u teoriji ponašanja potrošača
(The envelope theorem in consumer theory)
Autori
Vrankić, Ilko ; Vrbetić, Jelena
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 58
(2008), 12;
881-889
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
efikasna raspodjela ograničenog dohotka; komparativno statička analiza; teorem ovojnice; Royov identitet; dualnost
(efficient distribution of income; comparative statics; the envelope theorem; Roy’s identity; duality)
Sažetak
U ovom radu optimizaciju uz ograničenja smještamo u kontekst efikasne raspodjele ograničenog dohotka i izvodimo Marshallove funkcije potražnje i indirektnu funkciju korisnosti. Ispitivanjem svojstava indirektne funkcije korisnosti, dolazimo do teorema ovojnice na kojeg se oslanjamo u komparativno statičkoj analizi. Rezultati koje u okviru teorije ponašanja potrošača povezujemo s teoremom ovojnice imaju zanimljivo ekonomsko tumačenje i osnova su dualnog pristupa koji mukotrpno rješavanje sustava jednadžbi u izvođenju funkcija potražnje zamjenjuje lagodnijim operacijama deriviranja i dijeljenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit