Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 480655

Teorem ovojnice u teoriji ponašanja potrošača


Vrankić, Ilko; Vrbetić, Jelena
Teorem ovojnice u teoriji ponašanja potrošača // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 58 (2008), 12; 881-889 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 480655 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Teorem ovojnice u teoriji ponašanja potrošača
(The envelope theorem in consumer theory)

Autori
Vrankić, Ilko ; Vrbetić, Jelena

Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 58 (2008), 12; 881-889

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
efikasna raspodjela ograničenog dohotka; komparativno statička analiza; teorem ovojnice; Royov identitet; dualnost
(efficient distribution of income; comparative statics; the envelope theorem; Roy’s identity; duality)

Sažetak
U ovom radu optimizaciju uz ograničenja smještamo u kontekst efikasne raspodjele ograničenog dohotka i izvodimo Marshallove funkcije potražnje i indirektnu funkciju korisnosti. Ispitivanjem svojstava indirektne funkcije korisnosti, dolazimo do teorema ovojnice na kojeg se oslanjamo u komparativno statičkoj analizi. Rezultati koje u okviru teorije ponašanja potrošača povezujemo s teoremom ovojnice imaju zanimljivo ekonomsko tumačenje i osnova su dualnog pristupa koji mukotrpno rješavanje sustava jednadžbi u izvođenju funkcija potražnje zamjenjuje lagodnijim operacijama deriviranja i dijeljenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ilko Vrankić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vrankić, Ilko; Vrbetić, Jelena
Teorem ovojnice u teoriji ponašanja potrošača // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 58 (2008), 12; 881-889 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Vrankić, I. & Vrbetić, J. (2008) Teorem ovojnice u teoriji ponašanja potrošača. Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 58 (12), 881-889.
@article{article, author = {Vranki\'{c}, Ilko and Vrbeti\'{c}, Jelena}, year = {2008}, pages = {881-889}, keywords = {efikasna raspodjela ograni\v{c}enog dohotka, komparativno stati\v{c}ka analiza, teorem ovojnice, Royov identitet, dualnost}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, volume = {58}, number = {12}, issn = {0424-7558}, title = {Teorem ovojnice u teoriji pona\v{s}anja potro\v{s}a\v{c}a}, keyword = {efikasna raspodjela ograni\v{c}enog dohotka, komparativno stati\v{c}ka analiza, teorem ovojnice, Royov identitet, dualnost} }
@article{article, author = {Vranki\'{c}, Ilko and Vrbeti\'{c}, Jelena}, year = {2008}, pages = {881-889}, keywords = {efficient distribution of income, comparative statics, the envelope theorem, Roy’s identity, duality}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, volume = {58}, number = {12}, issn = {0424-7558}, title = {The envelope theorem in consumer theory}, keyword = {efficient distribution of income, comparative statics, the envelope theorem, Roy’s identity, duality} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus
  • EconLit





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font