Pregled bibliografske jedinice broj: 480321
Tipovi hrvatskih poduzetnika, strategije i percipirane granice rasta
Tipovi hrvatskih poduzetnika, strategije i percipirane granice rasta // Revija za sociologiju, 40 (2010), 2; 185-210 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 480321 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tipovi hrvatskih poduzetnika, strategije i percipirane granice rasta
(Croatian Entrepreneur Types, Business Strategies and Perceived Limits of Growth)
Autori
Čengić, Drago
Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 40
(2010), 2;
185-210
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Tipovi poduzetnika; poslovne strategije; poduzetnici rasta; poduzetnici preživljavanja; Hrvatska.
(Types of entrepreneurs; business strategies; entrepreneurs of growth; entrepreneurs of survival; Croatia.)
Sažetak
U ovome se radu na empirijskome uzorku hrvatskih malih i srednjih poduzeća, temeljem poštanskoga anketiranja od listopada 2008. do veljače 2009. godine (N = 213), pokušava identificirati poduzetnike preživljavanja i poduzetnike rasta te njihove strategije rasta u posljednjih pet godina. Iako korištene varijable ne opisuju ukupnost konkretnih poslovnih strategija promatranih poduzeća, njima su zabilježene tri bitne poslovne strategije značajnog dijela ovih dvaju tipova poduzeća. To su: a) strategija ciljanoga obrazovanja kadrova i zapošljavanja novih menadžera, b) poboljšanje kakvoće proizvoda/usluga te c) strategija osvajanja stranoga tržišta, uz značajno oslanjanje na stvaranje poslovnih saveza sa stranim poduzećima. Istraživanje nije potvrdilo hipotezu da hrvatska mikro, mala i srednja poduzeća svoju jedinu šansu za poslovni uspjeh traže u nekoj od lokalnih inačica strategije »tržišnih niša«. S dolaskom sadašnje gospodarsko-financijske krize, bivše strategije rasta pretvorile su se u neku od recesijskih strategija i tek ostaje za vidjeti koji će tipovi poduzeća preživjeti nove ekonomske uvjete. Ono što je također važno: nastala kriza skrenula je ponovno pozornost na tip sadašnje gospodarske strukture (prevlast trgovine, financijskog i sektora usluga pred proizvodnim djelatnostima) u Hrvatskoj i na dugoročno neodrživu narav dosadašnjega rasta malih i srednjih poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941535-1506 - Nove ekonomske elite, institucije i prostorna ovisnost strategija razvitka (Čengić, Drago, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Drago Čengić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- SCOPUS
- SocINDEX
- CEEOL