Pregled bibliografske jedinice broj: 479907
Cjeloživotno obrazovanje nastavnika: u rascjepu između stvarnosti i svijesti o važnosti
Cjeloživotno obrazovanje nastavnika: u rascjepu između stvarnosti i svijesti o važnosti // Ekonomski vjesnik : časopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku, XXIII (2010), 1; 28-43 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 479907 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cjeloživotno obrazovanje nastavnika: u rascjepu između stvarnosti i svijesti o važnosti
(Lifelong Education of Teachers: The Gap between Reality and Awareness)
Autori
Borozan, Đula ; Marković, Ružica
Izvornik
Ekonomski vjesnik : časopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku (0353-359X) XXIII
(2010), 1;
28-43
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje; cjeloživotno obrazovanje; ekonomski rast i razvoj; osnovnoškolski nastavnici; Brčko distrikt
(education; lifelong education; economic growth and development; elementary school teachers; Brčko District)
Sažetak
Obrazovanje, osiguravajući stjecanje znanja i vještina adekvatnih zahtjevima suvremenog doba, ima ključni značaj za razvoj gospodarstva i cjelokupnog društva. Međutim, da bi ono imalo takav značaj, mora i samo kontinuirano i konzistentno poboljšavati svoju kvalitetu. Nastavnici u tom procesu imaju ključnu ulogu i sukladno njoj moraju i sami voditi računa o svom profesionalnom razvoju. Temeljni je cilj ovog rada bio istražiti stavove nastavnika Brčko distrikta Bosne i Hercegovine o cjeloživotnom obrazovanju, njihovoj spremnosti i uključenosti u različite oblike cjeloživotnog obrazovanja te zadovoljstvu pozivom. Terensko je istraživanje provedeno anketiranjem 101 osnovnoškolskog nastavnika Brčko distrikta 2009. godine. Rezultati istraživanja su s jedne strane konzistentni rezultatima istraživanja u razvijenim zemljama, a s druge strane nisu. Konzistentni su kada dolazi u pitanje zadovoljstvo rada u željenoj struci. Međutim, kada dolazi u pitanje vrednovanje vlastite razine znanja i nastavničkih vještina te istog kod ostalih nastavnika u kolektivu, te kada dolazi u pitanje participacija u različitim oblicima profesionalnog razvoja, razlike postoje. Za razliku od većine anketiranih nastavnika u razvijenim zemljama, u Brčko distriktu je većina nastavnika vrlo zadovoljna svojim znanjima i vještinama, vlastitom opremljenošću literaturom za osobni i profesionalni razvoj, te ne ističe opremljenost škola istim kao problem. Iako je većina svjesna važnosti cjeloživotnog obrazovanja za svoj osobni profesionalni razvoj i razvoj društva općenito, nastavnici se prerijetko uključuju u različite oblike organiziranog stručnog usavršavanja, a mnogi ne vide niti potrebu za njim. Ta situacija generira niz implikacija i sugestija o kojima je raspravljano u radu, a koje su usmjerene samim nastavnicima, ravnateljima škola te općenito kreatorima obrazovne politike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0101195-0866 - Jačanjem regionalne konkurentnosti do gospodarskog prosperiteta (Borozan, Đula, MZOS ) ( CroRIS)
010-0101195-0872 - Transformacija poduzetničkog potencijala u poduzetničko ponašanje (Pfeifer, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek
Profili:
Đula Borozan
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- EBSCOhost, Hrčak, Ipswich, USA