Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 479907

Cjeloživotno obrazovanje nastavnika: u rascjepu između stvarnosti i svijesti o važnosti


Borozan, Đula; Marković, Ružica
Cjeloživotno obrazovanje nastavnika: u rascjepu između stvarnosti i svijesti o važnosti // Ekonomski vjesnik : časopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku, XXIII (2010), 1; 28-43 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 479907 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Cjeloživotno obrazovanje nastavnika: u rascjepu između stvarnosti i svijesti o važnosti
(Lifelong Education of Teachers: The Gap between Reality and Awareness)

Autori
Borozan, Đula ; Marković, Ružica

Izvornik
Ekonomski vjesnik : časopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku (0353-359X) XXIII (2010), 1; 28-43

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
obrazovanje; cjeloživotno obrazovanje; ekonomski rast i razvoj; osnovnoškolski nastavnici; Brčko distrikt
(education; lifelong education; economic growth and development; elementary school teachers; Brčko District)

Sažetak
Obrazovanje, osiguravajući stjecanje znanja i vještina adekvatnih zahtjevima suvremenog doba, ima ključni značaj za razvoj gospodarstva i cjelokupnog društva. Međutim, da bi ono imalo takav značaj, mora i samo kontinuirano i konzistentno poboljšavati svoju kvalitetu. Nastavnici u tom procesu imaju ključnu ulogu i sukladno njoj moraju i sami voditi računa o svom profesionalnom razvoju. Temeljni je cilj ovog rada bio istražiti stavove nastavnika Brčko distrikta Bosne i Hercegovine o cjeloživotnom obrazovanju, njihovoj spremnosti i uključenosti u različite oblike cjeloživotnog obrazovanja te zadovoljstvu pozivom. Terensko je istraživanje provedeno anketiranjem 101 osnovnoškolskog nastavnika Brčko distrikta 2009. godine. Rezultati istraživanja su s jedne strane konzistentni rezultatima istraživanja u razvijenim zemljama, a s druge strane nisu. Konzistentni su kada dolazi u pitanje zadovoljstvo rada u željenoj struci. Međutim, kada dolazi u pitanje vrednovanje vlastite razine znanja i nastavničkih vještina te istog kod ostalih nastavnika u kolektivu, te kada dolazi u pitanje participacija u različitim oblicima profesionalnog razvoja, razlike postoje. Za razliku od većine anketiranih nastavnika u razvijenim zemljama, u Brčko distriktu je većina nastavnika vrlo zadovoljna svojim znanjima i vještinama, vlastitom opremljenošću literaturom za osobni i profesionalni razvoj, te ne ističe opremljenost škola istim kao problem. Iako je većina svjesna važnosti cjeloživotnog obrazovanja za svoj osobni profesionalni razvoj i razvoj društva općenito, nastavnici se prerijetko uključuju u različite oblike organiziranog stručnog usavršavanja, a mnogi ne vide niti potrebu za njim. Ta situacija generira niz implikacija i sugestija o kojima je raspravljano u radu, a koje su usmjerene samim nastavnicima, ravnateljima škola te općenito kreatorima obrazovne politike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
010-0101195-0866 - Jačanjem regionalne konkurentnosti do gospodarskog prosperiteta (Borozan, Đula, MZOS ) ( CroRIS)
010-0101195-0872 - Transformacija poduzetničkog potencijala u poduzetničko ponašanje (Pfeifer, Sanja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Đula Borozan (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Borozan, Đula; Marković, Ružica
Cjeloživotno obrazovanje nastavnika: u rascjepu između stvarnosti i svijesti o važnosti // Ekonomski vjesnik : časopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku, XXIII (2010), 1; 28-43 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Borozan, Đ. & Marković, R. (2010) Cjeloživotno obrazovanje nastavnika: u rascjepu između stvarnosti i svijesti o važnosti. Ekonomski vjesnik : časopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku, XXIII (1), 28-43.
@article{article, author = {Borozan, \DJula and Markovi\'{c}, Ru\v{z}ica}, year = {2010}, pages = {28-43}, keywords = {obrazovanje, cjelo\v{z}ivotno obrazovanje, ekonomski rast i razvoj, osnovno\v{s}kolski nastavnici, Br\v{c}ko distrikt}, journal = {Ekonomski vjesnik : \v{c}asopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku}, volume = {XXIII}, number = {1}, issn = {0353-359X}, title = {Cjelo\v{z}ivotno obrazovanje nastavnika: u rascjepu izme\dju stvarnosti i svijesti o va\v{z}nosti}, keyword = {obrazovanje, cjelo\v{z}ivotno obrazovanje, ekonomski rast i razvoj, osnovno\v{s}kolski nastavnici, Br\v{c}ko distrikt} }
@article{article, author = {Borozan, \DJula and Markovi\'{c}, Ru\v{z}ica}, year = {2010}, pages = {28-43}, keywords = {education, lifelong education, economic growth and development, elementary school teachers, Br\v{c}ko District}, journal = {Ekonomski vjesnik : \v{c}asopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku}, volume = {XXIII}, number = {1}, issn = {0353-359X}, title = {Lifelong Education of Teachers: The Gap between Reality and Awareness}, keyword = {education, lifelong education, economic growth and development, elementary school teachers, Br\v{c}ko District} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • EconLit


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • EBSCOhost, Hrčak, Ipswich, USA





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font