Pregled bibliografske jedinice broj: 479854
Nužnost implementacije poduzetničkih kompetencija u kurikulum neformalnog obrazovanja
Nužnost implementacije poduzetničkih kompetencija u kurikulum neformalnog obrazovanja // 4. međunarodna konferencija "Neformalno obrazovanje i informalno učenje odraslih" : zborni radova ; u: Andragoški glasnik 13 (2009) (2) / Matijević, Milan ; Žiljak, Tihomir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2009. str. 73-81 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 479854 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nužnost implementacije poduzetničkih kompetencija u kurikulum neformalnog obrazovanja
(The neccesity of implementation of entrepreneurial competences in to the curriculum of non-formal education)
Autori
Heder, Efka ; Smoljić, Mirko ; Tafra, Vitomir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
4. međunarodna konferencija "Neformalno obrazovanje i informalno učenje odraslih" : zborni radova ; u: Andragoški glasnik 13 (2009) (2)
/ Matijević, Milan ; Žiljak, Tihomir - Zagreb : Hrvatsko andragoško društvo (HAD), 2009, 73-81
ISBN
978-953-98811-3-7
Skup
Međunarodna konferencija "Neformalno obrazovanje i informalno učenje odraslih" (4 ; 2009)
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 29.05.2009. - 31.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; gospodarska konkurentnost; kompetencije; kurikulum; neformalno obrazovanje; poduzetništvo; trajna zapošljivost.
(lifelong leaming; economic competitiveness; competences; curriculum; non-formal education; entrepreneurship; permanent employability)
Sažetak
Strateški razvitak svake pojedine države ovisi ponajprije o kvaliteti ljudskih resursa, jer napredovanje svakog čovjeka, u bilo kojem smislu, nije moguće bez prihvaćanja promjena i svjesnog sudjelovanja u njima. Cjeloživotno učenje postaje egzistencijalna nužnost, kako pojedinca, tako i društva u cjelini. Neformalni oblici obrazovanja i učenja po svojim su fleksibilnim karakteristikama prikladni za brzu prilagodbu trenutnim i budućim potrebama gospodarstva uvjetovanim globalnim tehničko-tehnološkim napretkom. Kvaliteta uključivanja nacionalnog gospodarstva u suvremene tržišne tijekove ovisi između ostalog i o usvojenosti poduzetničkih kompetencija svakog pojedinca. Upravo je i iz tog razloga poduzetništvo jedno od ključnih kompetencija za proaktivno djelovanje. Uključivanjem poduzetničkih kompetencija u kurikulum neformalnog obrazovanja podiže se upotrebna vrijednost samog obrazovnog programa što doprinosi i trajnoj zapošljivosti. To se sve uvodi s ciljem povećanja stupnja gospodarske konkurentnosti. Autor ukazuje na distinkciju pragmatičnog poimanja poduzetništva i definiranja istog kao ekonomskog pojma, ali i kao svojevrsno specifično filozofsko određenje u smislu prihvaćanja životnih načela stvaranja. Stjecanje aplikativnih poduzetničkih kompetencija uz pomoć instrumentarija cjeloživotnog učenja, a posebno aktivnih metoda učenja i poučavanja, čini dio društvenog kapitala zajednice i uvjet su gospodarske opstojnosti. U zaključku, autor ukazuje da za ostvarenje tog cilja nužna jasna kurikularna određenja neformalnih oblika obrazovanja i učenja kako bi se i koncept učenja za poduzetništvo mogao sustavno razvijati.
Izvorni jezik
Hrvatski