Pregled bibliografske jedinice broj: 479576
Informacije kao konkurentska prednost u turizmu
Informacije kao konkurentska prednost u turizmu // Turizam BiH, 2 (2010), 2; 98-117 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 479576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacije kao konkurentska prednost u turizmu
(Information as competitive advantage in tourism)
Autori
Krešić, Damir ; Miličević, Katarina
Izvornik
Turizam BiH (1986-5058) 2
(2010), 2;
98-117
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
turizam ; informacije u turizmu ; BIST-sustav poslovne inteligencije ; Hrvatska
(tourism ; informations in tourism ; BIST-bussines intelligence system for tourism ; Croatia)
Sažetak
Jedno od najvažnijih obilježja suvremenog turističkog tržišta je intenziviranje konkurencije, kako među turističkim destinacijama, tako i među poduzećima koja posluju unutar turističkog sektora. Da bi zadržale ili poželjno poboljšale postojeće tržišne pozicije, turističke destinacije i poduzeća moraju osigurati primjerenu razinu organizacijske fleksibilnosti koja će im omogućiti da pravovremeno reagiraju i prilagode se novonastalim tržišnim uvjetima. Samo na taj način svi sudionici turističkog tržišta mogu podići razinu svoje tržišne konkurentnosti te osigurati stabilan i dugoročno održiv turistički rast i razvoj. U tako dinamičnom i konkurentnom okruženju donošenje poslovnih odluka isključivo na temelju iskustva, intuicije ili ograničene količine podataka je potpuno neprikladno. Turističke destinacije i poduzeća, da bi bili u mogućnosti donositi primjerene poslovne odluke koje će biti u funkciji podizanja konkurentnosti, moraju na raspolaganju imati informacijske sustave i baze podataka koji će turističkim profesionalcima omogućiti pravovremen pristup svim podatcima koji su relevantni za njihovu tržišnu uspješnost. Stoga je vrlo važno razvijati informacijske sustave i baze podataka koji bi svim turističkim djelatnicima, koji su svakodnevno uključeni u proces donošenja odluka (kako onih dnevnih odluka operativnog karaktera tako i onih strateških, dugoročnih odluka) ponudili kvalitetnu informacijsku podlogu na kojoj bi se zasnivalo donošenje poslovnih odluka. Postojanje takvog sustava bi omogućilo sustavno i kontinuirano prikupljanje podataka te diseminaciju tih podataka prema krajnjim korisnicima. Na taj način, sve osobe uključene u proces donošenja odluka imale bi pravovremen pristup podatcima te bi imale mogućnost pretvaranja tih podataka u informacije i na posljetku, informacija u znanje. Znanje akumulirano na ovaj način može predstavljati značajnu konkurentsku prednost ili ključnu kompetenciju pojedine organizacije (bilo turističke destinacije ili poduzeća) te može biti dobra osnova za postizanje toliko važne konkurentske prednosti na globalnom turističkom tržištu. S obzirom na činjenicu da je turizam informacijski vrlo intenzivna djelatnost te imajući u vidu da je potreba za pravovremenim pristupom relevantnim informacijama ključna za postizanje dugoročno održivih konkurentskih prednosti, u Institutu za turizam, Zagreb je osmišljen sustav poslovne inteligencije u turizmu nazvan BIST (engl. Business Intelligence System for Tourism).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Tekst je objavljen i na engleskom jeziku
POVEZANOST RADA
Projekti:
126-0000000-3347 - Mjerenje važnosti utjecaja turizma na gospodarstvo Hrvatske (Čorak, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za turizam, Zagreb