Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 479399

Utjecaj elemenata dizajna dnevnih novina na percepciju i vizualni dojam kod čitatelja


Brkljačić, Lidija
Utjecaj elemenata dizajna dnevnih novina na percepciju i vizualni dojam kod čitatelja, 2009., magistarski rad, Ekonomski fakultet - Zagreb, Zagreb


CROSBI ID: 479399 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj elemenata dizajna dnevnih novina na percepciju i vizualni dojam kod čitatelja
(Impact of daily newspaper design elements on perception and visual impression in readers)

Autori
Brkljačić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet - Zagreb

Mjesto
Zagreb

Datum
08.12

Godina
2009

Stranica
188

Mentor
Ozretić Došen, Đurđana

Ključne riječi
vizualna komunikacija; dizajn; dizajn proizvoda; vizualna retorika; vizualna semiotika; vizualna kultura; grafički dizajn; estetika; percepcija; eye-tracking; geštalt; novine; boja; prijelom; fotografija; naslovnica; novinski spread
(visual communication; design; product design; visual rhetorics; visual semiotics; visual culture; graphic design; aesthetics; perception; eye-tracking; visual impression; Gestalt; newspapers; colour; layout; photography; front page cover; newspaper spread)

Sažetak
Uspješno vizualno oblikovanje temeljeno je na poznavanju i uvažavanju univerzalnih načela dizajna, koji egzistiraju unutar šireg područja vizualne komunikacije, ponajviše obuhvaćajući dizajn, dizajn proizvoda, vizualnu retoriku i semiotiku, estetiku i grafički dizajn te geštalt principe vizualne organizacije, ključne za razumijevanje ljudske percepcije. Dizajn proizvoda čini kombinacija funkcionalnih, strukturnih i estetskih obilježja koji (ko)egzistiraju unutar ograničenja krajnje namjene, proizvodnog materijala, te proizvodnih procesa. Uspješna kombinacija predstavlja se kao svojevrsan element diferencijacije u odnosu na proizvode konkurencije. Novine kao složen multimodalan grafički proizvod predstavljaju veliki izazov za suvremenu novinsku industriju, koja egzistira u kulturi usmjerenoj novim vizualnim medijima. Studije o novinskom dizajnu ukazuju na interakciju forme i sadržaja kroz utjecaj vizualnog formata na dojam, percepciju i razumijevanje vijesti - točnije, izolirajući i alterirajući određene elemente dizajna na stranici mogu se uočiti promjene u opažanju i percepciji, rezultirajući novim optimalnim redoslijedom uočavanja i vremenom zadržavanja s krajnjim ciljem poboljšanja čitanosti i uočljivosti. Implementacija geštalt principa u novinskom dizajnu omogućuje bolje razumijevanje korištenih grafičkih elemenata u dizajnu dnevnih novina. Primarno istraživanje o utjecaju elemenata dizajna dnevnih novina na percepciju i vizualni dojam provedeno je na 40 čitatelja dnevnih novina, i bazirano je na pretpostavkama o utjecaju boje, prijeloma, te sadržaja i veličine fotografije na percepciju, kogniciju sadržaja i vizualni dojam. Dodatna pretpostavka odnosila se na utjecaj naslovnice kao ključnog čimbenika pri odlučivanju o kupovini novina. Sve navedene hipoteze potvrdile su dotadašnja teoretska saznanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Đurđana Ozretić Došen (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brkljačić, Lidija
Utjecaj elemenata dizajna dnevnih novina na percepciju i vizualni dojam kod čitatelja, 2009., magistarski rad, Ekonomski fakultet - Zagreb, Zagreb
Brkljačić, L. (2009) 'Utjecaj elemenata dizajna dnevnih novina na percepciju i vizualni dojam kod čitatelja', magistarski rad, Ekonomski fakultet - Zagreb, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Brklja\v{c}i\'{c}, Lidija}, year = {2009}, pages = {188}, keywords = {vizualna komunikacija, dizajn, dizajn proizvoda, vizualna retorika, vizualna semiotika, vizualna kultura, grafi\v{c}ki dizajn, estetika, percepcija, eye-tracking, ge\v{s}talt, novine, boja, prijelom, fotografija, naslovnica, novinski spread}, title = {Utjecaj elemenata dizajna dnevnih novina na percepciju i vizualni dojam kod \v{c}itatelja}, keyword = {vizualna komunikacija, dizajn, dizajn proizvoda, vizualna retorika, vizualna semiotika, vizualna kultura, grafi\v{c}ki dizajn, estetika, percepcija, eye-tracking, ge\v{s}talt, novine, boja, prijelom, fotografija, naslovnica, novinski spread}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Brklja\v{c}i\'{c}, Lidija}, year = {2009}, pages = {188}, keywords = {visual communication, design, product design, visual rhetorics, visual semiotics, visual culture, graphic design, aesthetics, perception, eye-tracking, visual impression, Gestalt, newspapers, colour, layout, photography, front page cover, newspaper spread}, title = {Impact of daily newspaper design elements on perception and visual impression in readers}, keyword = {visual communication, design, product design, visual rhetorics, visual semiotics, visual culture, graphic design, aesthetics, perception, eye-tracking, visual impression, Gestalt, newspapers, colour, layout, photography, front page cover, newspaper spread}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font