Pregled bibliografske jedinice broj: 478885
Pedagoške kompetencije visokoškolskih nastavnika
Pedagoške kompetencije visokoškolskih nastavnika // Međunarodna znanstvena konferencija Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2008. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 478885 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoške kompetencije visokoškolskih nastavnika
(Pedagogical competence of teacher in higher education)
Autori
Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica ; Sablić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 16.10.2008. - 18.10.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kompetencije; sveučilišni nastavnici; nastava; Bolonjski proces; cjeloživotno učenje
(competences; teacher in higher education; teaching; Bologna process; lifelong learning)
Sažetak
Danas se zahtijevaju drukčije nastavne kompetencije sveučilišnih nastavnika. Posao nastavnika nije više usmjeren samo na uspješno planiranje, ostvarivanje i vrjednovanje nastavnoga procesa, već uključuje i pomoć studentu u formuliranju problema, usmjeravanje na istraživanje ideja, poticanje formiranja stavova i kritičkoga mišljenja, razvoj socijalnih vještina i niza drugih sposobnosti i vještina potrebnih za život u društvu temeljenom na znanju. Provedeno je istraživanje na uzorku od 24 nastavnika i asistenata na Učiteljskome fakultetu u Osijeku s ciljem utvrđivanja stanja njihovu o znanstvenom i nastavnom radu te potrebama stručnom usavršavanju. Na osnovi rezultata došlo se do zaključka kako se nastavnici i asistenti žele uključiti u promjene u znanstvenom i nastavnom radu i zadovoljni su s pripremanjem, ostvarivanjem i praćenjem nastave. Iskazuju nedostatak pojedinih kompetencija, informatičke pismenosti, aktivnog znanja stranoga jezika i poduzetnička znanja i vještine. Dobiveni rezultati daju uvid u razvoj i izvedbu kurikuluma temeljenog na ishodima učenja i usmjerenim na studenta kao važnim determinantama Bolonjskog procesa te usmjerenosti i spremnosti za cjeloživotno učenje i razvoj doživotnih učenika u društvu znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je izložen u Mostaru na međunarodnoj znanstvenoj konferenciji "Kontroverze suvremene pedagogije i praksa odgoja i obrazovanja". Nažalost, zbornik radova sa spomenute konferencije nikada nije ugledao svjetlo dana, stoga je rad ostao neobjavljen. U privitku je pridružen program izlaganja spomenute konferencije iz 2008. godine kao dokaz da je rad izložen.
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb