Pregled bibliografske jedinice broj: 478641
Utjecaj kognitivnoga razvoja na jezičnu kompetenciju učenika
Utjecaj kognitivnoga razvoja na jezičnu kompetenciju učenika // Knjižica sažetaka Drugi međunarodni simpozij Rano učenje hrvatskoga jezika / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008. str. 41-41 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 478641 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj kognitivnoga razvoja na jezičnu kompetenciju učenika
(The Influence of Cognitive Development on the Pupil's Language Competence)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja ; Gazdić-Alerić, Tamara ; Pešić-Ilijaš, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjižica sažetaka Drugi međunarodni simpozij Rano učenje hrvatskoga jezika
/ Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2008, 41-41
Skup
2. međunarodni simpozij Rano učenje hrvatskoga jezika (2008)
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2008. - 15.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
psiholingvistika; razvojna psihologija; usvajanje jezika; rano učenje jezika; poučavanje materinskoga jezika; učenički pisani radovi
(psycholinguistics; development psychology; language acquisition; early language learning; mother tongue teaching; pupil's written work)
Sažetak
Učenici u dobi od 7. do otprilike 11. godine, dakle od 1. do 6. razreda osnovne škole, ulaze u svijet izazovnih mentalnih aktivnosti. U tom razdoblju mišljenje djece postaje logičnije, fleksibilnije i organiziranije no što je bilo tijekom ranoga djetinjstva. Prema poznatoj Piagetovoj teoriji kognitivnoga razvoja, dijete se u toj dobi nalazi u fazi konkretnih operacija i tada počinje shvaćati različite oblike konzervacije, klasifikacije i odnosnoga rasuđivanja. Nova se znanja i vještine uvijek nadograđuju na postojeće temelje i povezana su s razvojem različitih vrsta kompetencija (jezične, sociolingvističke, diskurzivne, strateške), koje se sustavno razvijaju u nastavi materinskoga jezika. U radu se na primjeru 94 školska rada učenika od 1. do 6. razreda, koja su prikupljena u 7 osnovnih škola na području sjeverne i središnje Hrvatske, prikazuje razvoj, ponajprije, komunikacijske kompetencije, kao dijela jezične kompetencije učenika, koji je u vezi s razvojem djetetove spoznaje, odnosno njegovim poimanjem svijeta koji ga okružuje. Činjenica da djeca različite dobi, s obzirom na svoje kognitivne mogućnosti koje se postupno razvijaju, gledaju svijet na različite načine te raspolažu različitom količinom informacija, potvrđena je u školskim radovima učenika. U njima se, naime, mogu uočiti jezični elementi koji potvrđuju postojanje takvih kvalitativnih razlika u mišljenju djece različite dobi u istom razvojnom razdoblju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb