Pregled bibliografske jedinice broj: 478300
Revizija u funkciji kvalitete menadžmenta
Revizija u funkciji kvalitete menadžmenta // Financijsko restrukturiranje profitnog i neprofitnog sektora u Hrvatskoj / Tadijančević, Stjepan ; Cota, Bogomil (ur.).
Zagreb: Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika, 2006. str. 172-184 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 478300 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Revizija u funkciji kvalitete menadžmenta
(Auditing as support to quality of management)
Autori
Tušek, Boris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Financijsko restrukturiranje profitnog i neprofitnog sektora u Hrvatskoj
/ Tadijančević, Stjepan ; Cota, Bogomil - Zagreb : Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika, 2006, 172-184
ISBN
953-6480-86-7
Skup
XLI. Simpozij HZRIFD Financijsko restrukturiranje profitnog i neprofitnog sektora u Hrvatskoj
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 08.06.2006. - 10.06.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
funkcije menadžmenta; razine menadžmenta; informacija; financijski izvještaji; revizija financijskih izvještaja; interna revizija;
(management functions; management levels; information; financial statements; audit of financial statements; internal auditing)
Sažetak
Koncept menadžmenta složen je i višeznačan. Polazište njegova određenja i izučavanja mogu biti različiti aspekti i razine promatranja. Međutim, polazeći od teze o reviziji kao bitnoj odrednici kvalitete menadžmenta u suvremenim uvjetima, bilo je neophodno istražiti neke, za strukturu istraživanog problema relevantne značajke toga koncepta kako bi se pokazalo da je ispravno govoriti ne o reviziji radi revizije, već o reviziji radi potrebe donošenja kvalitetnih poslovnih odluka.. Bitno pitanje u analizi procesa menadžmenta jest pitanje funkcija ili aktivnosti putem kojih se taj proces ostvaruje, pa u tom smislu možemo govoriti o planiranju, organiziranju, upravljanju ljudskim potencijalima, vođenju i kontroli. Opseg, priroda i sadržaj navedenih funkcija, a time i značaj odluka koje se donose, te validnost informacijske podloge za takve odluke, uvjetovani su različitim razinama menadžmenta. Proces menadžmenta može se razmatrati na strateškoj, taktičkoj i operativnoj razini. Tretirajući menadžment kao proces kontinuiranih i međusobno povezanih aktivnosti na pojedinim razinama u poduzeću, može se zaključiti da se bez obzira na njihove sadržajne razlike u odnosu na okolinu poduzeća, vremensku dimenziju i orijentaciju te stupanj neizvjesnosti, sve te aktivnosti ostvaruju procesom odlučivanja.Informacije za potrebe menadžerskog procesa, odnosno odlučivanja kao njegove metodološke strane, mogu se pribaviti iz različitih izvora, eksternih i internih, mogu biti kvantitativne, financijske i nefinancijske, te kvalitativne, usmjerene prošlosti, sadašnjosti i budućnosti poduzeća ili okoline poduzeća. Financijski izvještaji, kao glavni i najznačajniji nositelji računovodstvenih informacija, imaju iznimno značenje i bitnu ulogu u tom procesu. To se posebice odnosi na neke faze unutar integralnog procesa strateškog menadžmenta i to fazu analize interne i eksterne okoline poduzeća, te fazu kontrole učinaka implementiranih strateških odluka. Da bi informacije u financijskim izvještajima bile upotrebljive i korisne, podrazumijeva se njihova kvaliteta. To implicira razmatranje revizije financijskih izvještaja koja je usmjerena ispitivanju realnosti i objektivnosti financijskih izvještaja, čime se osigurava njihova pouzdanost i znatno pridonosi njihovoj kvaliteti. Značenje i uloga interne revizije kao podrške menadžmentu, od začetaka njezina razvoja do danas, u stalnom su usponu. U kontekstu djelokruga rada, u početku je interna revizija bila orijentirana isključivo na formalno i sadržajno ispitivanje svrhovitost, urednosti i pouzdanosti računovodstvenih evidencija i izvještaja, odnosno menadžment se koristio internom revizijom kao dopunom eksterne revizije. Nakon toga, djelokrug rada interne revizije proširuje se na sve poslovne funkcije poduzeća, dok je u današnjim uvjetima težište na cjelokupnom poslovanju poduzeća, prošlom i onom okrenutom budućnosti. Interna revizija je fokusirana na poslovanje poduzeća u najširem smislu, s ciljem pružanja pomoći i podrške menadžmentu u uspješnom ispunjavanju njegovih brojnih zadataka i ciljeva, u prevenciji mogućih problema te korekciji nastalih problema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija