Pregled bibliografske jedinice broj: 476976
Analiza povezanosti dimenzija interpersonalne komunikacije i kvalitete nastavnog procesa u kineziološkoj edukaciji
Analiza povezanosti dimenzija interpersonalne komunikacije i kvalitete nastavnog procesa u kineziološkoj edukaciji, 2010., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Split
CROSBI ID: 476976 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza povezanosti dimenzija interpersonalne komunikacije i kvalitete nastavnog procesa u kineziološkoj edukaciji
(Analysis of relations between dimensions of interpersonal communication and quality of educational process in kinesiological education)
Autori
Bavčević, Tonči
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Split
Datum
09.07
Godina
2010
Stranica
219
Mentor
Babin, Josip ; Prskalo, Ivan
Ključne riječi
interpersonalna komunikacija; nastavni proces; kineziološka edukacija
(interpersonal communication; educational process; kinesiological education)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bila je analiza komunikoloških aspekata nastave tjelesne i zdravstvene kulture kao generativnih čimbenika u procesu edukacije. Analizom je obuhvaćena kvaliteta nastavnog procesa te modaliteti interpersonalne komunikacije kao i njihova međusobna povezanost. Ispitan je i stupanj subjektivnog zadovoljstva učenika nastavnim satom te njegova povezanost s kvalitetom nastavnog procesa i modalitetima interpersonalne komunikacije. Eksperimentom je obuhvaćeno 120 ispitanika, od čega 55 studentica i 65 studenata Kineziološkog fakulteta Sveučilišta u Splitu. Procjena kvalitete dimenzija nastavnog procesa, manifestacija dimenzija interpersonalne komunikacije te stupnja subjektivnog zadovoljstva učenika nastavnim satom, izvršena je metodom direktne opservacije javnih predavanja studenata. Kako bi se izvršila kolekcija podataka konstruirana su tri nova mjerna instrumenta, i to: Upitnik za procjenu kvalitete nastavnog procesa (UN1), Upitnik za procjenu modaliteta interpersonalne komunikacije (UK1) te Anketni upitnik za procjenu subjektivnog zadovoljstva učenika nastavnim satom (SZN1). Temeljem dobivenih nalaza utvrđeno je da mjerni instrumenti imaju dobre metrijske karakteristike te omogućuju kolekciju znanstveno valjanih podataka. U području nastavnog procesa potvrđeno je da su pripadajuće dimenzije međusobno zavisne te da je mjera kvalitete nastavnog procesa u cjelini određena vrijednostima pojedinih dimenzija kvalitete nastave. Analizom procesa interpersonalne komunikacije utvrđeno je da su pojedine komunikacijske dimenzije međusobno povezane i uvjetovane. Također potvrđeno je da stupanj subjektivnog zadovoljstva učenika nastavnim procesom značajno ovisi o manifestacijama dimenzija interpersonalne komunikacije. Komparativnom analizom subuzoraka utvrđene su značajne razlike u kvaliteti pojedinih dimenzija nastavnog procesa između studentica i studenata. Nisu evidentirana razlike u dimenzijama procesa interpersonalne komunikacije, mjeri globalne kvalitete nastavnog procesa, kao ni stupnju subjektivnog zadovoljstva učenika nastavnim procesom. Analizom povezanosti interpersonalne komunikacije i nastavnog procesa utvrđeno je da su njihove dimenzije međusobno povezane te da su pojedine dimenzije kvalitete nastavnog procesa određene dimenzijama procesa interpersonalne komunikacije. Definirana su tri modaliteta interpersonalne komunikacije u nastavi, od kojih modalitet s najvišim manifestacijama svih komunikacijskih dimenzija ostvaruje optimalan utjecaj na kvalitetu provedbe nastavnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Split