Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 476089

Utvrđivanje spolnih razlika u obrazovnim postignućima učenica i učenika u hrvatskim osnovnim školama


Šerić, Maja
Utvrđivanje spolnih razlika u obrazovnim postignućima učenica i učenika u hrvatskim osnovnim školama, 2010., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb


CROSBI ID: 476089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utvrđivanje spolnih razlika u obrazovnim postignućima učenica i učenika u hrvatskim osnovnim školama
(Determining the gender differences in pupils' educational achievement in Croatian primary schools)

Autori
Šerić, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Hrvatski studiji

Mjesto
Zagreb

Datum
12.07

Godina
2010

Stranica
45

Mentor
Burušić, Josip

Ključne riječi
spolne razlike; obrazovno postignuće; spol učitelja; obrazovanje roditelja; osnovna škola
(gender differences; educational achievement; teacher's gender; parents' education; primary school)

Sažetak
Problem obrazovnih postignuća učenika i učenica bio je predmet brojnih istraživanja. U njima su prije svega razmatrana pitanja tko je uspješniji u pojedinim predmetima, što utječe na postignuća učenika, odnosno na koji je način moguće pružiti prihvatljivo objašnjenje razlika između učenika i učenica. Cilj je ovog istraživanja utvrditi razlikuju li se statistički značajno djevojčice i dječaci u obrazovnim postignućima na kraju razredne i predmetne nastave u osnovnim školama, zatim utvrditi razlike u obrazovnim postignućima dječaka i djevojčica koje su poučavale učiteljice odnosno učitelji te utvrditi razlike u obrazovnim postignućima dječaka i djevojčica s obzirom na obrazovanje oca i majke na kraju razredne i predmetne nastave. Podaci koji su korišteni u ovom istraživanju prikupljeni su u okviru vanjskog vrednovanja osnovnih škola u Republici Hrvatskoj (Burušić i sur., 2008). U istraživanju su sudjelovali učenici četvrtih i osmih razreda svih redovitih osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Ukupno je sudjelovalo 48 232 učenika četvrtih razreda i 46 196 učenika osmih razreda. Bio je podjednako zastupljen broj učenica i učenika. Učenici su ispitani istovremeno u svim školama u Republici Hrvatskoj, u školskoj godini 2007./2008. Ispitivanje je provedeno u školskim učionicama, po standardiziranim uputama i postupku, a vodili su ga učitelji i stručni suradnici škola. Ispitivanje je provedeno anonimno u dva uzastopna radna dana. Nakon provedenog ispitivanja, ispite su ocijenili obučeni ocjenjivači po standardiziranom postupku ocjenjivanja. Strategija ispitivanja temeljila se na konstrukciji i primjeni testa tipa „papir-olovka“ kao mjera postignuća u pojedinim nastavnim područjima. Svi korišteni ispiti imaju dobre metrijske karakteristike, težinski su primjereni i pokazali su se kao objektivna i valjana mjera postignuća učenika u ispitivanim predmetima i nastavnim područjima. Rezultati ovog istraživanja pokazali su kako postoje statistički značajne razlike u prosječnom obrazovnom postignuću učenika i učenica iz pojedinih predmetima. Prosječna uspješnost dječaka i djevojčica u obrazovnim postignućima nije različito strukturirana kod djevojčica odnosno dječaka ovisno o spolu učitelja. Nema izraženijih parcijalnih utjecaja obrazovanja roditelja na postignuća učenica ili učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija

Napomena
Ovo je prvi diplomski, završni rad, koji je obranjen na nekom od studijskih programa Hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, po novim programima studija (po "Bolonji").



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb

Profili:

Avatar Url Josip Burušić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šerić, Maja
Utvrđivanje spolnih razlika u obrazovnim postignućima učenica i učenika u hrvatskim osnovnim školama, 2010., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
Šerić, M. (2010) 'Utvrđivanje spolnih razlika u obrazovnim postignućima učenica i učenika u hrvatskim osnovnim školama', diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}eri\'{c}, Maja}, year = {2010}, pages = {45}, keywords = {spolne razlike, obrazovno postignu\'{c}e, spol u\v{c}itelja, obrazovanje roditelja, osnovna \v{s}kola}, title = {Utvr\djivanje spolnih razlika u obrazovnim postignu\'{c}ima u\v{c}enica i u\v{c}enika u hrvatskim osnovnim \v{s}kolama}, keyword = {spolne razlike, obrazovno postignu\'{c}e, spol u\v{c}itelja, obrazovanje roditelja, osnovna \v{s}kola}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}eri\'{c}, Maja}, year = {2010}, pages = {45}, keywords = {gender differences, educational achievement, teacher's gender, parents' education, primary school}, title = {Determining the gender differences in pupils' educational achievement in Croatian primary schools}, keyword = {gender differences, educational achievement, teacher's gender, parents' education, primary school}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font