Pregled bibliografske jedinice broj: 475711
Glazba i interkulturalnost
Glazba i interkulturalnost // Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings / Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010. str. 327-340 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 475711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazba i interkulturalnost
(Music and interculturalism)
Autori
Šulentić Begić, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam : zbornik radova = Intercultural education : proceedings
/ Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Nansen dijalog centar Osijek, 2010, 327-340
ISBN
978-953-6965-21-2
Skup
2. Međunarodna znanstvena konferencija Obrazovanje za interkulturalizam = 2nd International Scientific Conference Intercultural education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 30.09.2010. - 01.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava glazbe ; otvoreni model ; multikulturalnost ; interkulturalnost ; kulturni identitet ; osnovna škola
(teaching music ; open model ; multiculturalism ; interculturalism ; cultural identity ; primary school)
Sažetak
Kroz povijesni prikaz razvoja glazbene kulture može se vidjeti da su mnogi narodi sudjelovali u njezinom razvoju. Glazbena se kultura razvijala ispreplitanjem stvaralaštva različitih naroda i različitih kultura te je ona u svojoj biti multikulturalna umjetnost. Na nastavi glazbene kulture pjeva se i sluša hrvatska glazba, ali i glazba ostalih naroda. Upoznavanjem vlastite kulture razvija se svijest o vlastitom kulturnom identitetu. Slušanjem glazbe i pjevanjem pjesama drugih naroda upoznaje se njihova kultura. To pridonosi razvoju interkulturalnosti. Tijekom školske godine 2004./05. provedeno je istraživanje u OŠ Franje Krežme u Osijeku o primjeni otvorenog modela nastave glazbe u osnovnoj školi. Istraživanje je obuhvatilo učenike od 4. do 8. razreda. U ovom radu izdvojeni su sadržaji koji se odnose na 7. razred. Analizirani su pripadajući izvedbeni program i istraživački dnevnik, koji su nastali kao rezultat istraživanja. S obzirom da je glazba u svojoj biti multikulturalna proizlazi da su nastava glazbene kulture i otvoreni model zasnovani na interkulturalnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Publikacija je objavljena u bazi ERIC.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(autor)