Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 475235

Između didaktike nastave usmjerene na učenika i kurikulumske teorije


Matijević, Milan
Između didaktike nastave usmjerene na učenika i kurikulumske teorije // Zbornik radova Četvrtog kongresa nastavnika matematike / Ivanšić, Ivan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo ; Školska knjiga, 2010. str. 391-408 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 475235 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Između didaktike nastave usmjerene na učenika i kurikulumske teorije
(Between didactic teaching focused on students and curriculum theory)

Autori
Matijević, Milan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova Četvrtog kongresa nastavnika matematike / Ivanšić, Ivan - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo ; Školska knjiga, 2010, 391-408

ISBN
978-953-6862-19-1

Skup
Kongres nastavnika matematike (4 ; 2010)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.06.2010. - 01.07.2010

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
didaktika; teorija kurikuluma; didaktičke strategije; konstruktivizam; ciljevi odgoja; evaluacija
(didactic; teaching theory of curriculum; teaching strategies; constructivism; educational objectives; evaluation)

Sažetak
Nastava predstavlja organizirani proces učenja i poučavanja. Ona je djelotvorna ako su glavni subjekti tog procesa aktivni. Glavni subjekti su učenici. Nastavnici trebaju organizirati raznovrsne metodičke scenarije i aktivnosti učenika uz koje će učenici moći stjecati kompetencije važne za život i nastavak školovanja. U hrvatskim školama zaposleno je preko 35000 nastavnika koji su školovani odnosno osposobljavani na paradigmi didaktike nastave usmjerene na nastavnike. To je didaktika koja objašnjava što i kako trebaju raditinastavnici. Učenici trebaju učiti. I sredina za učenje (učionica) je opremljena i organizirana za potrebe takve nastave. Nastava usmjerena na učenike treba prilagođene prostore i odgovarajuću opremu, odnosno treba više opreme za raznovrsne aktivnosti učenika. Još na početku 20. stoljeća John Dewey, Maria Montessori i Celestin Freinet su postavili temelje za takvu didaktiku, ali su razni razlozi zaustavili razvoj takve didaktičke orijentacije. Krajem 20. stoljeća zagovornici konstruktivističke teorije ponovo u prvi plan stavljaju učenike. Glavne probleme za ostvarivanje tog didaktičkog modela (nastava usmjerena na učenike) vidi autor u postojećoj školskoj opremi i prostoru te usvojenim repertoarima ponašanja kod većine nastavnika. Nastava usmjerena na učenike je i skuplja od nastave usmjerene nanastavnike. Možda je i to bio jedan od razloga da je tijekom druge polovine 20. stoljeća u školama dominirao didaktički model nastave usmjerene na nastavnike u kojem je najvažnije „realizirati program“ prepričavanjem i pokazivanjem sadržaja i aktivnosti pred razrednim odjelom koji (uglavnom) sjedi i gleda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Milan Matijević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan
Između didaktike nastave usmjerene na učenika i kurikulumske teorije // Zbornik radova Četvrtog kongresa nastavnika matematike / Ivanšić, Ivan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo ; Školska knjiga, 2010. str. 391-408 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Matijević, M. (2010) Između didaktike nastave usmjerene na učenika i kurikulumske teorije. U: Ivanšić, I. (ur.)Zbornik radova Četvrtog kongresa nastavnika matematike.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Ivan\v{s}i\'{c}, I.}, year = {2010}, pages = {391-408}, keywords = {didaktika, teorija kurikuluma, didakti\v{c}ke strategije, konstruktivizam, ciljevi odgoja, evaluacija}, isbn = {978-953-6862-19-1}, title = {Izme\dju didaktike nastave usmjerene na u\v{c}enika i kurikulumske teorije}, keyword = {didaktika, teorija kurikuluma, didakti\v{c}ke strategije, konstruktivizam, ciljevi odgoja, evaluacija}, publisher = {Hrvatsko matemati\v{c}ko dru\v{s}tvo ; \v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Ivan\v{s}i\'{c}, I.}, year = {2010}, pages = {391-408}, keywords = {didactic, teaching theory of curriculum, teaching strategies, constructivism, educational objectives, evaluation}, isbn = {978-953-6862-19-1}, title = {Between didactic teaching focused on students and curriculum theory}, keyword = {didactic, teaching theory of curriculum, teaching strategies, constructivism, educational objectives, evaluation}, publisher = {Hrvatsko matemati\v{c}ko dru\v{s}tvo ; \v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font