Pregled bibliografske jedinice broj: 475235
Između didaktike nastave usmjerene na učenika i kurikulumske teorije
Između didaktike nastave usmjerene na učenika i kurikulumske teorije // Zbornik radova Četvrtog kongresa nastavnika matematike / Ivanšić, Ivan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo ; Školska knjiga, 2010. str. 391-408 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 475235 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Između didaktike nastave usmjerene na učenika i kurikulumske teorije
(Between didactic teaching focused on students and curriculum theory)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova Četvrtog kongresa nastavnika matematike
/ Ivanšić, Ivan - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo ; Školska knjiga, 2010, 391-408
ISBN
978-953-6862-19-1
Skup
Kongres nastavnika matematike (4 ; 2010)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 30.06.2010. - 01.07.2010
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
didaktika; teorija kurikuluma; didaktičke strategije; konstruktivizam; ciljevi odgoja; evaluacija
(didactic; teaching theory of curriculum; teaching strategies; constructivism; educational objectives; evaluation)
Sažetak
Nastava predstavlja organizirani proces učenja i poučavanja. Ona je djelotvorna ako su glavni subjekti tog procesa aktivni. Glavni subjekti su učenici. Nastavnici trebaju organizirati raznovrsne metodičke scenarije i aktivnosti učenika uz koje će učenici moći stjecati kompetencije važne za život i nastavak školovanja. U hrvatskim školama zaposleno je preko 35000 nastavnika koji su školovani odnosno osposobljavani na paradigmi didaktike nastave usmjerene na nastavnike. To je didaktika koja objašnjava što i kako trebaju raditinastavnici. Učenici trebaju učiti. I sredina za učenje (učionica) je opremljena i organizirana za potrebe takve nastave. Nastava usmjerena na učenike treba prilagođene prostore i odgovarajuću opremu, odnosno treba više opreme za raznovrsne aktivnosti učenika. Još na početku 20. stoljeća John Dewey, Maria Montessori i Celestin Freinet su postavili temelje za takvu didaktiku, ali su razni razlozi zaustavili razvoj takve didaktičke orijentacije. Krajem 20. stoljeća zagovornici konstruktivističke teorije ponovo u prvi plan stavljaju učenike. Glavne probleme za ostvarivanje tog didaktičkog modela (nastava usmjerena na učenike) vidi autor u postojećoj školskoj opremi i prostoru te usvojenim repertoarima ponašanja kod većine nastavnika. Nastava usmjerena na učenike je i skuplja od nastave usmjerene nanastavnike. Možda je i to bio jedan od razloga da je tijekom druge polovine 20. stoljeća u školama dominirao didaktički model nastave usmjerene na nastavnike u kojem je najvažnije „realizirati program“ prepričavanjem i pokazivanjem sadržaja i aktivnosti pred razrednim odjelom koji (uglavnom) sjedi i gleda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Milan Matijević
(autor)