Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 475173

Utjecaj medijske konvergencije na proces hrvatske medijske digitalizacije


Plenković, Mario; Mustić, Daria; Kučiš, Vlasta, Plenković, Juraj; Popović, Goran; Hadžić, Slobodan; Radoš, Goran; Grbavac, Vitomir; Tomažić, Tina
Utjecaj medijske konvergencije na proces hrvatske medijske digitalizacije // Društvo i tehnologija 2010
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom, 2010. str. 449-450 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 475173 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj medijske konvergencije na proces hrvatske medijske digitalizacije
(INFLUENCE OF MEDIA CONVERGENCE ON THE PROCESS OF CROATIAN MEDIA DIGITALIZATION)

Autori
Plenković, Mario ; Mustić, Daria ; Kučiš, Vlasta, Plenković, Juraj ; Popović, Goran ; Hadžić, Slobodan ; Radoš, Goran ; Grbavac, Vitomir ; Tomažić, Tina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Društvo i tehnologija 2010 / - Zagreb : Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom, 2010, 449-450

ISBN
978-953-6226-22-1

Skup
Društvo i tehnologija 2010

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 28.06.2010. - 30.06.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
mediji ; konvergencija ; digitalizacija ; komunikacija
(media ; convergence ; digitalization ; communication)

Sažetak
U radu se prezentiranju dvogodišnja istraživačka postignuća na znanstvenom projektu »Hrvatska medijska komunikacija u konvergentnom okruženju« . Svi dobiveni teorijski i empirijski istraživački rezultati su aplikativnog karaktera, te služe nadležnim vladinim resorima i medijskim upravama kao podloga za planiranje medijskih politika i konvergentne medijske digitalizacije na hrvatskim i europskim prostorima do 2012.g. Glavna projektna istraživačka postignuća su sustavna komunikološka analiza utjecaja medijske konvergencije na proces hrvatske i europske medijske digitalizacije s aspekta koncentracije medijskog vlasništva, medijskog zakonodavstva, medijske regulacije, uloge javnih medija u konvergentnom okruženju u cilju postizanja stupnja maksimalne pokrivenosti konvergentnom digitalnom mrežom hrvatskog komunikacijskog prostora. Istražena je komunikološka i socijalna dimenzija postojećih hrvatskih modela komuniciranja, te njihov utjecaj na primjenu i razvoj medijske konvergentne digitalizacije na europskim (1996.- 2006.) i hrvatskim prostorima (2007.– 2009.). Rezultati istraživanja potvrdili su postavljene istraživačke ciljeve, svrhu i istraživačku hipotezu iz koje je razvidno i nedvojbeno da se Hrvatska opredijelila (Ugovorom o pridruživanju s Europskom unijom) za konvergentni, otvoreni i komplementarni komunikacijski medijski sustav, koji osigurava transparentne medijske slobode, medijsku demokraciju i uvođenje novih medijskih standarda i novih digitalnih konvergentnih tehnologija za dobrobit hrvatskih građana, te postizanja građanske socijalne pravde i medijske kohezije na prostorima Republike Hrvatske. Dvogodišnje istraživanje je potvrdilo postavljenu polaznu istraživačku hipotezu da je medijska konvergencija kontinuirani i evolucijski proces koji omogućuje emitiranje i prijem novih medijskih konvergentnih digitalnih sadržaja (novi medijski javni i privatni servisi), te uvođenje novih višedimenzionalnih programskih distributivnih medijskih kanala s novim medijskim sadržajima na svim razinama hrvatske medijske komunikacije. Hrvatska medijska konvergentna digitalna budućnost, više se ne promatra samo u tehničkom smislu prijenosa i prilagodbe analognog signala u digitalni, već u kontekstu novih socijalnih, kulturnih, umjetničkih, znanstvenih, športskih, gospodarskih i političkih i komunikoloških utjecaja na primatelje novih medijskih sadržaja. Komparativnom medijskom analizom istraženi su društveni i komunikološki efekti uvođenja digitalne javne televizije (HRTV) i eksperimentalne digitalne televizije (MaxTv) na hrvatskim komunikacijskim prostorima. Medijska konvergentna digitalizacija na prostorima Republike Hrvatske je tehnološka, komunikološka i politička budućnost Hrvatske za uključivanje u europske i euro-atlantske integracijske procese. Istraživačka projektna dvogodišnja postignuća su aplikativno stručnog i profesionalnog karaktera, te postaju pomoć nadležnim Vladinim resorima, medijskim upravama, redakcijama i svima onima koji na direktan ili indirektan način planiraju medijsku politiku i medijski razvoj Republike Hrvatske. Na temelju dosadašnjeg dvogodišnjeg projektnog istraživačkog razdoblja možemo zaključiti da je medijska konvergentna digitalna budućnost Hrvatske u punom tehnološkom i programskom zamahu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Grafička tehnologija, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-128-0000000-3620 - Hrvatska medijska komunikacija u konvergentnom okruženju (Plenković, Mario, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb,
Agronomski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Plenković, Mario; Mustić, Daria; Kučiš, Vlasta, Plenković, Juraj; Popović, Goran; Hadžić, Slobodan; Radoš, Goran; Grbavac, Vitomir; Tomažić, Tina
Utjecaj medijske konvergencije na proces hrvatske medijske digitalizacije // Društvo i tehnologija 2010
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo ; Nonacom, 2010. str. 449-450 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Plenković, M., Mustić, D., Kučiš, Vlasta, Plenković, Juraj, Popović, G., Hadžić, S., Radoš, G., Grbavac, V. & Tomažić, T. (2010) Utjecaj medijske konvergencije na proces hrvatske medijske digitalizacije. U: Društvo i tehnologija 2010.
@article{article, author = {Plenkovi\'{c}, Mario and Musti\'{c}, Daria and Popovi\'{c}, Goran and Had\v{z}i\'{c}, Slobodan and Rado\v{s}, Goran and Grbavac, Vitomir and Toma\v{z}i\'{c}, Tina}, year = {2010}, pages = {449-450}, keywords = {mediji, konvergencija, digitalizacija, komunikacija}, isbn = {978-953-6226-22-1}, title = {Utjecaj medijske konvergencije na proces hrvatske medijske digitalizacije}, keyword = {mediji, konvergencija, digitalizacija, komunikacija}, publisher = {Hrvatsko komunikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo ; Nonacom}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Plenkovi\'{c}, Mario and Musti\'{c}, Daria and Popovi\'{c}, Goran and Had\v{z}i\'{c}, Slobodan and Rado\v{s}, Goran and Grbavac, Vitomir and Toma\v{z}i\'{c}, Tina}, year = {2010}, pages = {449-450}, keywords = {media, convergence, digitalization, communication}, isbn = {978-953-6226-22-1}, title = {INFLUENCE OF MEDIA CONVERGENCE ON THE PROCESS OF CROATIAN MEDIA DIGITALIZATION}, keyword = {media, convergence, digitalization, communication}, publisher = {Hrvatsko komunikolo\v{s}ko dru\v{s}tvo ; Nonacom}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font