Pregled bibliografske jedinice broj: 475026
Socijalni pedagozi o stanju i perspektivama socijalne pedagogije
Socijalni pedagozi o stanju i perspektivama socijalne pedagogije // Knjiga sažetaka - 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije" / Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 84-85 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 475026 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalni pedagozi o stanju i perspektivama socijalne pedagogije
(Social pedagogues about perspective in social pedagogy)
Autori
Koller-Trbović, Nivex
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka - 3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije"
/ Ferić Šlehan, Martina ; Jandrić Nišević, Anita ; Kranželić, Valentina - Zagreb : Hrvatska udruga socijalnih pedagoga (HUSP) ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 84-85
ISBN
978-953-6418-63-3
Skup
3. hrvatski kongres socijalnih pedagoga s međunarodnim sudjelovanjem "10+ Snage socijalne pedagogije"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.04.2010. - 25.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
socijalni pedagozi; profesionalni identitet; status struke
(social pedagogues; professional identity; status of profession)
Sažetak
Polazeći od načela i smjernica kvalitativne metodologije koja se bavi istraživanjem stvarnih problema ljudi (Mesec, 1998), načina kako pojedinci vide, doživljavaju svijet oko sebe, cilj rada je bio saznati što sudionici istraživanja (socijalni pedagozi s područja RH), misle o svojoj struci i kakva su njihova iskustva vezano uz profesionalni identitet, radno mjesto i korisnike s kojima rade. S ciljem prikupljanja podataka, sudionici istraživanja zamoljeni su za osobni komentar na kraju upitnika. Od 193 sudionika istraživanja, komentar je napisalo njih 61%. U obradi podataka korištena je kvalitativna sadržajna analiza (Vogrinc, 2008) kroz šest koraka. Podaci su obrađeni zasebno po resorima u kojima su sudionici istraživanja bili zaposleni (Organizacije civilnog društva, Lokalna uprava i samouprava, Školstvo, Zdravstvo, Socijalna skrb i Pravosuđe), te sumirani i interpretirani. Ključni rezultat, odnosno, ključna tema izolirana metodom kvalitativne analize sadržaja jest tema profesionalnog identiteta s kojom su druge teme u određenim uzročno posljedičnim odnosima. Tako proizlazi da je riječ o struci koja je potrebna i čiji su stručnjaci kompetentni (mada treba stalno dalje raditi na unapređenju kompetencija i prakse), no istovremeno se radi o struci neprepoznatljivog identiteta i neprimjerenog društvenog statusa (što zahtijeva stalni rad na promociji struke i stručnjaka). Pritom, kad je riječ o zadovoljstvu strukom tada te rezultate sudionici atribuiraju u odnosu na sebe, sebe drže zaslužnima za to, dok kad je riječ o nezadovoljstvu strukom i statusom, tada kao krivce za takvo stanje sudionici nalaze u nefunkcioniranju institucija i u problemima u praksi. Tako su rezultati ovog istraživanja ukazali na neujednačenost u doživljaju osobno viđene kompetentnosti i potrebe za socijalnim pedagozima danas u našem društvu i neprepoznatljivosti struke i stručnjaka te posljedično, lošeg statusa struke i stručnjaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Socijalne djelatnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-2630 - Znanstvena utemeljenost i razvoj socijalne pedagogije u Republici Hrvatskoj
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Nivex Koller-Trbović
(autor)