Pregled bibliografske jedinice broj: 473830
Strateško upravljanje projektima u sajamskoj industriji Hrvatske
Strateško upravljanje projektima u sajamskoj industriji Hrvatske, 2007., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 473830 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strateško upravljanje projektima u sajamskoj industriji Hrvatske
(Strategic Project Management in the Croatian Exhibition Industry)
Autori
Tomšić, Dina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.12
Godina
2007
Stranica
185
Mentor
Prof. dr. sc. Tipurić, Darko
Ključne riječi
Strateški menadžment; sajamski menadžment; sajamska industrija
(Strategic management; exhibition management; exhibition industry)
Sažetak
Sajamska industrija, uslužna djelatnost koja se bavi proizvodnjom sajmova, na globalnoj i nacionalnoj razini doživjela je velike promjene, potencirane novim medijima, promjenama u pristupu marketingu i stvaranju i primjeni novih marketinških alata. Izmijenjeno okruženje upućuje menadžment sajamskih kuća da ubrzanim tempom uvodi nove i prilagođava postojeće strategije i taktike za održavanje uspješnosti poslovanja i kvalitete sajmova. Model upravljanja na kojem se sajamska industrija bazira je projekt menadžment, čiji je krajnji proizvod sajamski događaj i pružena usluga, što se u radu podiže na razinu strateškog upravljanja, a pozornost se pridaje posebno naglašenim elementima uspješnosti i izvrsnosti u obavljanju djelatnosti, tzv. intangebles i soft skills. O hrvatskoj sajamskoj industriji nema sustavnih podataka niti strukturnog praćenja, iako se u petnaestak godina njenog postojanja, tržište ubrzano razvija, pretvorivši monopol u dinamičnu konkurentsku arenu. Kako do danas nije provedena niti jedna strateška analiza ove industrije u nas, cilj ovog rada i istraživanja je ukazati na perspektive razvoja industrije na globalnoj i nacionalnoj razini te prednosti implementacije i korištenja alata strateškog menadžmenta koji omogućava usklađivanje strategija projekata u različitim gospodarskim granama. Budući sajamska industrija zadire u sve industrije gospodarstva, ujedinjujući i domaću i internacionalnu scenu, za uspješnu pripremu sajma bitna je strateška analiza različitih područja gospodarstva koja sajam predstavlja, što je ovim radom po prvi puta u Hrvatskoj empirijski istraženo i potvrđeno. Prikazivanjem procesa i uloge strateškog menadžmenta kroz strukturalistički pristup u teorijskom dijelu rada, povezana je strateška analiza sajamske industrije Hrvatske s tehnikama i metodama strateškog upravljanja sajamskim projektima u praktičnom dijelu, čime se cjelovito prezentira djelatnost, njezine specifičnosti i razvojni potencijali te mogućnosti postizanja održive konkurentske prednosti, s aspekta profesionalnog sajamskog organizatora. Objedinjavanjem relevantnih dosega i saznanja iz literature, analizom industrije te empirijskim istraživanjem, sačinjen je koncept sajamskog menadžmenta, što je najznačajniji znanstveni doprinos rada. Dodatno, obrađeni su važni činitelji za analitičko strateško razmišljanje kao preduvjet stvaranju podloga za kvalitetno odlučivanje, a povezana je strateška razina s projektnim upravljanjem usmjerenim na postizanje poslovne izvrsnosti u industriji sajmova.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb