Pregled bibliografske jedinice broj: 473627
Studentska percepcija obitelji i roditeljstva - kroskulturalna perspektiva
Studentska percepcija obitelji i roditeljstva - kroskulturalna perspektiva // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 23 (2010), 1; 35-56 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 473627 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Studentska percepcija obitelji i roditeljstva - kroskulturalna perspektiva
(Student perception of the family and parenthood - a crosscultural perspective)
Autori
Ljubetić, Maja ; Reić Ercegovac, Ina
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 23
(2010), 1;
35-56
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
mladi; obitelj; percepcija; roditeljstvo; vrijednosti
(youth; family; perception; parenting; values)
Sažetak
Značajne transformacije u političkom, gospodarskom i kulturnom aspektu razvoja društva u Hrvatskoj i njenom okruženju posljednjih desetljeća, rezultirale su transformacijom vrijednosnih sustava pojedinaca. Iako je očekivana i promjena subjektivnog poimanja obitelji, hrvatski građani još uvijek, obitelj doživljavaju kao najveću vrijednost. Roditeljstvo i obiteljsko funkcioniranje pod utjecajem su niza čimbenika koji determiniraju njihovu kvalitetu te utječu na ukupno zadovoljstvo mladih, obitelji i roditeljstvom svojih roditelja. Cilj istraživanja kojim je obuhvaćeno 1259 sudionika, predstavnika studentske populacije iz Hrvatske te Bosne i Hercegovine bio je istražiti percepciju obitelji i roditeljstva te steći uvid u vrijednosti kojima sudionici daju prioritet. Faktorskom analizom Upitnika Studentske percepcije obitelji i roditeljstva ekstrahirana su dva faktora koja opisuju ponašanja roditelja i obiteljske odnose te (ne)zadovoljstvo djece njima, pri čemu država, obrazovanje i ekonomski status roditelja imaju značajan efekt na (ne)zadovoljstvo, dok spol nema utjecaja na percepciju sudionika. Uz zajedničke vrijednosti (obitelj, ljubav, obrazovanje, odgovornost), mladi u Hrvatskoj preferiraju još i slobodu i samostalnost, dok se mladi iz Bosne i Hercegovine opredjeljuju za religioznost i marljivost što ukazuje na djelomično razlikovanje sudionika u odnosu na nezavisnu varijablu država. Spolno razlikovanje sudionika u odnosu na preferirane vrijednosti nije utvrđeno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- EBSCO