Pregled bibliografske jedinice broj: 473301
Različiti načini testiranja inteligencije kod konja
Različiti načini testiranja inteligencije kod konja // XVII međunarodno savjetovanje, Krmiva 2009 - zbornik sažetaka / Lulić, Slavko (ur.).
Zagreb: Krmiva, 2010. str. 139-140 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 473301 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Različiti načini testiranja inteligencije kod
konja
(Different Ways of Horse Intelligence Testing)
Autori
Baban, Mirjana ; Ćosić, Elena Sakač, Maja ; Mijić, Pero ; Antunović, Boris ; Bobić, Tina ; Bogdanović, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
XVII međunarodno savjetovanje, Krmiva 2009 - zbornik sažetaka
/ Lulić, Slavko - Zagreb : Krmiva, 2010, 139-140
Skup
XVII međunarodno savjetovanje, Krmiva 2010
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 07.06.2010. - 09.06.2010
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
konji ; testiranje ; inteligencija ; sposobnost učenja
(horses ; testing ; intelligence ; learning ability)
Sažetak
Inteligencija konja je kombinacija urođenih karakteristika živčanog sustava i razvojne inteligencije, oblikovane iskustvom i učenjem, a moguće ju je mjeriti testovima. Inteligencija se u bihevioralnoj znanosti može prepoznati kao razlika između sposobnosti uočavanja i razumijevanja, a spremnost pokoravanja ljudskim očekivanjima je sposobnost učenja. Razlikuje se: senzitizacija i habituacija, klasično uvjetovanje, instrumentalno učenje, učenje uviđanjem i po modelu, stjecanje senzo-motornih vještina i verbalno učenje. Sposobnost učenja se može izmjeriti pomoću mjerenja vremena koje je konju potrebno kako bi naučio riješiti neki zadatak ili problem. Za konja u divljini navikavanje na jahaću opremu, dvoprege i ograničavanje kretanja znači kako je postao plijenom, ali ljudi su konje naučili kako da prevladaju takav način razmišljanja. Očekivanja od konja su često u sukobu s njegovom naravi. Pretpostavka je kako će konji na kojima se provodi više testova imati veći talent za učenje i izvan testnih situacija. Konji vrlo brzo nauče naredbe i govor tijela, te razumiju zvukove. Činjenica je kako javni i znanstveni interes za učenje i percepciju konja raste. U stvarnosti, konji upravljaju ne samo običnim kognitivnim zadacima nego i mentalnim izazovima jednako dobro. Većina uzgajivača koristi negativan pristup i primjenu sile dok bi pozitivan poticaj zapravo znatno pojačao uspješnost treninga. Istraživanja su pokazala i kako rana iskustva konja mogu utjecati na kasniju sposobnost učenja. Konj ima prilično efikasnu memoriju i koncentraciju na učenje. Istražuje se svaki dio podražaja – odgovora – poticaja u pokušaju da se bolje razumije kako ova teorija funkcionira s konjima i kako se to može primijeniti na trening konja. Rezultati testa ukazuju kako su neki konji sposobni za koncept učenja, a analiza upućuje na to kako konji radije pažljivo prate što se od njih očekuje nego da jednostavno nauče test putem pokušaja i pogrešaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Biotehnologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZO-ZP-079-0790466-0601 - Analiza i genetsko unapređivanje sportskih pasmina konja u Hrvatskoj (Baban, Mirjana, MZO ) ( CroRIS)
MZOS-079-0793448-3572 - Značajke protoka mlijeka pri strojnoj mužnji krava (Mijić, Pero, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek
Profili:
Maja Gregić
(autor)
Tina Bobić
(autor)
Boris Antunović
(autor)
Pero Mijić
(autor)
Mirjana Baban
(autor)