Pregled bibliografske jedinice broj: 471711
Odgojna nastava
Odgojna nastava // Školske novine : tjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu, 61 (2010), 20; 12-12 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, ostalo)
CROSBI ID: 471711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojna nastava
(Educational teaching)
Autori
Palekčić, Marko
Izvornik
Školske novine : tjednik za odgoj, obrazovanje, znanost i kulturu (0037-6531) 61
(2010), 20;
12-12
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, ostalo
Ključne riječi
odgojna nastava; raznolikost interesa; faza udubljivanja; faza osvješćivanja; samostalnost učenika
(Educational teaching; versatile interests; absorption phase; awareness phase; pupils' autonomy)
Sažetak
Kriza odgoja jest ponajprije kriza razdvajanja nastave i odgoja. Odgoj u krizi je istodobno kriza teorijskih objašnjenja pojma „odgojna nastava“. To pregnantno pokazujue kratki povijesni i suvremeni pristup tematiziranja fenomena „odgojne nastave. Učenje je povezano s izmjenom faza udubljivanja i osvješćivanja (Herbart). Uravnoteženo izmjenjivanje tih faza pridonosi razvoju višestranosti interesa kod učenika (“odgojna nastava”). Ispravno znanje i dobro držanje su strukturalno različite dimenzije, ali su upućene jedna na drugu. Svrha nastavnog djelovanja nastavnika jest vođenje učenika od pukog mnijenja do obrazloženog znanja, od nezainteresiranog držanja do aktivne i reflektirane predanosti (Petzelt). Nastava odgaja i obrazuje jer poticanje razumijevanja, shvaćanja, uvida i razlikovosti (Koch). Cilj odgojne nastave jest poticanje svestranih interesa, razvoj samostalnog mišljenja i samostalne djelatnosti učenika. Uravnoteženo (ne jednostrano)shvaćanje didaktičkih fenomena i uravnoteženo (taktično) djelovanje nastavnika pretpostavka su i rezultat „odgojne nastave“.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-2692634-2441 - Struktura cjeloživotnog obrazovanja nastavnika (Radeka, Igor, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Marko Palekčić
(autor)