Pregled bibliografske jedinice broj: 471261
Oblici agresivnog ponašanja djece i mladih s intelektualnim teškoćama
Oblici agresivnog ponašanja djece i mladih s intelektualnim teškoćama // Uključivanje i podrška u zajednici : zbornik radova 8. kongresa Saveza defektologa Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem / Đurek, Vesna (ur.).
Zagreb: Savez društava defektologa Hrvatske, 2010. str. 231-243 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 471261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Oblici agresivnog ponašanja djece i mladih s intelektualnim teškoćama
(Forms of aggressive behaviour of children and youth with intellectual disabilities)
Autori
Kos, Vanda ; Žic Ralić, Anamarija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Uključivanje i podrška u zajednici : zbornik radova 8. kongresa Saveza defektologa Hrvatske s međunarodnim sudjelovanjem
/ Đurek, Vesna - Zagreb : Savez društava defektologa Hrvatske, 2010, 231-243
ISBN
978-953-96760-7-8
Skup
Kongres s međunarodnim sudjelovanjem Saveza defektologa Hrvatske "Uključivanje i podrška u zajednici" (8 ; 2010)
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 22.04.2010. - 24.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
agresivnost; djeca s intelektualnim teškoćama; obitelj; institucija
(aggressive behaviour; children with mild intellectual disability; family; institution)
Sažetak
Dosadašnja istraživanja pokazuju da se u 2 do 20 % osoba s intelektualnim teškoćama javlja problem agresivnog ponašanja, da je prisutniji u osoba muškog spola i u institucionalnom smještaju (pregled Allen, 2000). Cilj ovog istraživanja je utvrditi koji su oblici agresivnosti učestali u djece i mladih s lakim intelektualnim teškoćama (LIT), te postoje li razlike između onih koji žive u obitelji i onih smještenih u instituciji. Uzorak ispitanika čine djeca i mladi s LIT (N=150), oba spola, u dobi od 8 do 17 godina. Uzorak je podijeljen u dvije skupine: djeca koja žive u obitelji (N=75), djeca koja su smještena u instituciji (N=75). U istraživanju je korišten Upitnik procjene agresivnog ponašanja djece i mladih s lakom intelektualnim teškoćama (Uzelac, Kos, 2003), čiji Crombach alpha koeficijent (.98) dopušta smatrati ga pouzdanim i koristiti u istraživanjima i dijagnostici. Rezultati deskriptivne analize govore da agresivnost u djece i mladih s IT koja žive u obitelji i u instituciji u značajnoj mjeri nije prisutna. Pokazalo se da su češći blaži oblici agresivnosti (verbalna agresija i blaži oblici fizičke agresije), a teži oblici agresije prisutni su u manjoj mjeri. Usporedba djece koja žive u obitelji s onom koja su institucionalno smještena pokazala je značajne razlike među skupinama, a prema strukturi diskriminacijske funkcije, otimanje, prijetnju/zastrašivanje i udaranje su najzaslužnije varijable za značajno razlikovanje tih dviju skupina. Rezultati ovog istraživanja u skladu su s rezultatima prethodnih istraživanja i naglašavaju važnost podizanja socijalne kompetencije djece s IT, kao i potrebu edukacije okoline osoba s IT u cilju pružanja kvalitetnije podrške. Ključne riječi: agresivnost, djeca s intelektualnim teškoćama, obitelj, institucija
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb