Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 470880

Utjecaj ključnih aspekata pozitivnog odnosa učitelj-učenik na školski uspjeh


Bilić, Vesna
Utjecaj ključnih aspekata pozitivnog odnosa učitelj-učenik na školski uspjeh // Pozitivna psihologija u odgoju i obrazovanju / Majda Rijavec, Dubravka Miljković (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 55-56 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 470880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj ključnih aspekata pozitivnog odnosa učitelj-učenik na školski uspjeh
(The effect of key aspects of a positive teacher-student ralationship on academic achievement)

Autori
Bilić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Pozitivna psihologija u odgoju i obrazovanju / Majda Rijavec, Dubravka Miljković - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 55-56

ISBN
978-953-7210-25-0

Skup
3. međunarodna konferencija o naprednim sustavnim istraživanjima - ECNS ; 1. posebno usmjereni simpozij: Pozitivna psihologija u odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2009. - 14.11.2009

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
odnos učitelj – učenik; školski uspjeh; povjerenje; bliskost; komunikacija
(teacher-student relationship; school performance; trust; closeness; communication)

Sažetak
U ovom radu cilj nam je bio utvrditi ključne pozitivne aspekte odnosa učitelj-učenik koji utječu na ishode učenja, odnosno uspjeh učenika. U istraživanju u kojem su sudjelovala 154 studenta zagrebačkih fakulteta, korišten je adaptirani Upitnik o utjecaju nastavnikova odnosa na školske rezultate učenika sastavljen od 6 skala (povjerenja, bliskosti, komunikacije, otuđenosti, sukoba, ovisnosti), a ispitanici uz svaku tvrdnju radili procjenu pozitivnog učinka i procjenu negativnog učinka na njihov školski uspjeh. Rezultati pokazuju da su prema procijeni ispitanika na njihovo školsko postignuće pozitivno utjecali: a) povjerenje (osjećaj da im nastavnik vjeruje i uvažava njihovo mišljenje ; poštuje njihove osjećaje, prihvaća ih ; vjerovanje nastavniku), a sve čestice ove skale ispitanici su rangirali među prvih deset po važnosti pozitivnog utjecaja (M = 3, 13 ; sd = 1, 53) ; b) bliskost (M =1.968 ; sd = 1, 448), a osobito pohvale nastavnika zbog čega su se osjećali ponosno ; interakcije s nastavnikom zbog čega su se osjećali učinkovito i zadovoljno ; topao odnos s nastavnikom. c) komunikacija (M = 1962 ; sd = 1, 45), a osobito su utjecajni elementi: osjećaj da ih nastavnik zainteresirano sluša i spoznaja da mogu s nastavnikom iskreno i otvoreno razgovarati. Utvrđeno je da su na uspjeh negativno utjecali sukobi s nastavnicima (M = -, 827 ; sd = 1, 97) ; otuđenost (M = -, 726 ; sd = 1, 798) ; ovisnost ( M = -, 0403 ; sd 1, 065).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna
Utjecaj ključnih aspekata pozitivnog odnosa učitelj-učenik na školski uspjeh // Pozitivna psihologija u odgoju i obrazovanju / Majda Rijavec, Dubravka Miljković (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 55-56 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Bilić, V. (2009) Utjecaj ključnih aspekata pozitivnog odnosa učitelj-učenik na školski uspjeh. U: Majda Rijavec, D. (ur.)Pozitivna psihologija u odgoju i obrazovanju.
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, editor = {Majda Rijavec, D.}, year = {2009}, pages = {55-56}, keywords = {odnos u\v{c}itelj – u\v{c}enik, \v{s}kolski uspjeh, povjerenje, bliskost, komunikacija}, isbn = {978-953-7210-25-0}, title = {Utjecaj klju\v{c}nih aspekata pozitivnog odnosa u\v{c}itelj-u\v{c}enik na \v{s}kolski uspjeh}, keyword = {odnos u\v{c}itelj – u\v{c}enik, \v{s}kolski uspjeh, povjerenje, bliskost, komunikacija}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna}, editor = {Majda Rijavec, D.}, year = {2009}, pages = {55-56}, keywords = {teacher-student relationship, school performance, trust, closeness, communication}, isbn = {978-953-7210-25-0}, title = {The effect of key aspects of a positive teacher-student ralationship on academic achievement}, keyword = {teacher-student relationship, school performance, trust, closeness, communication}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font