Pregled bibliografske jedinice broj: 470880
Utjecaj ključnih aspekata pozitivnog odnosa učitelj-učenik na školski uspjeh
Utjecaj ključnih aspekata pozitivnog odnosa učitelj-učenik na školski uspjeh // Pozitivna psihologija u odgoju i obrazovanju / Majda Rijavec, Dubravka Miljković (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 55-56 (plenarno, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 470880 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj ključnih aspekata pozitivnog odnosa učitelj-učenik na školski uspjeh
(The effect of key aspects of a positive teacher-student ralationship on academic achievement)
Autori
Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Pozitivna psihologija u odgoju i obrazovanju
/ Majda Rijavec, Dubravka Miljković - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009, 55-56
ISBN
978-953-7210-25-0
Skup
3. međunarodna konferencija o naprednim sustavnim istraživanjima - ECNS ; 1. posebno usmjereni simpozij: Pozitivna psihologija u odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2009. - 14.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
odnos učitelj – učenik; školski uspjeh; povjerenje; bliskost; komunikacija
(teacher-student relationship; school performance; trust; closeness; communication)
Sažetak
U ovom radu cilj nam je bio utvrditi ključne pozitivne aspekte odnosa učitelj-učenik koji utječu na ishode učenja, odnosno uspjeh učenika. U istraživanju u kojem su sudjelovala 154 studenta zagrebačkih fakulteta, korišten je adaptirani Upitnik o utjecaju nastavnikova odnosa na školske rezultate učenika sastavljen od 6 skala (povjerenja, bliskosti, komunikacije, otuđenosti, sukoba, ovisnosti), a ispitanici uz svaku tvrdnju radili procjenu pozitivnog učinka i procjenu negativnog učinka na njihov školski uspjeh. Rezultati pokazuju da su prema procijeni ispitanika na njihovo školsko postignuće pozitivno utjecali: a) povjerenje (osjećaj da im nastavnik vjeruje i uvažava njihovo mišljenje ; poštuje njihove osjećaje, prihvaća ih ; vjerovanje nastavniku), a sve čestice ove skale ispitanici su rangirali među prvih deset po važnosti pozitivnog utjecaja (M = 3, 13 ; sd = 1, 53) ; b) bliskost (M =1.968 ; sd = 1, 448), a osobito pohvale nastavnika zbog čega su se osjećali ponosno ; interakcije s nastavnikom zbog čega su se osjećali učinkovito i zadovoljno ; topao odnos s nastavnikom. c) komunikacija (M = 1962 ; sd = 1, 45), a osobito su utjecajni elementi: osjećaj da ih nastavnik zainteresirano sluša i spoznaja da mogu s nastavnikom iskreno i otvoreno razgovarati. Utvrđeno je da su na uspjeh negativno utjecali sukobi s nastavnicima (M = -, 827 ; sd = 1, 97) ; otuđenost (M = -, 726 ; sd = 1, 798) ; ovisnost ( M = -, 0403 ; sd 1, 065).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija