Pregled bibliografske jedinice broj: 470523
Drama u tranziciji - bijeg od budućnosti
Drama u tranziciji - bijeg od budućnosti // Dani hvarskog kazališta - Putovanje, lutanje i bijeg u hrvatskoj književnosti i kazalištu / Batušić, Nikola ; Bogišić, Rafo ; Pavličić, Pavao ; Moguš, Milan (ur.).
Zagreb : Split: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split, 2010. str. 368-381 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 470523 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Drama u tranziciji - bijeg od budućnosti
(Drama in Transition - escape from the future)
Autori
Trojan, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dani hvarskog kazališta - Putovanje, lutanje i bijeg u hrvatskoj književnosti i kazalištu
/ Batušić, Nikola ; Bogišić, Rafo ; Pavličić, Pavao ; Moguš, Milan - Zagreb : Split : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split, 2010, 368-381
ISBN
978-953-154-920-2
Skup
Dani hvarskog kazališta - Putovanje, lutanje i bijeg u hrvatskoj književnosti i kazalištu
Mjesto i datum
Hvar, Hrvatska, 06.05.2009. - 09.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Suvremena hrvatska drama; tranzicija; budućnost; bijeg; Gerhart Hauptmann; socijalna drama
(Contemporary Croatian drama; transition; future; escape. Gerhart Hauptmann; social drama)
Sažetak
U radu se analizira drama Davora Špišića Jug 2 iz 2001. godine. Drama koja se ponajviše približila europskom fenomenu djelomičnog preuzimanja nasilnog britanskog trenda In-yer-face theatrea u drami s početka novog tisućljeća. Dokazali smo, s jedne strane, kako i jedna brutalna dramaturgija i njezini reformirani potomci svoje ishodište pronalaze u iskvarenom socijalnom okružju, a s druge, da su uslijed istog izvanknjiževnog razloga, stilske intervencije u spomenutim dramama istovjetne onima koje je koristio prije više od stoljeća Gerhart Hauptmann u svojim dramama sa socijalnim predznakom. U sva tri slučaja spuštaju nas dramatičari do pakla neljudskih okolnosti pri čemu se vješto svladavaju životne datosti te transcendira stvarnost uzdizanjem u onostrano. Drame pokušavaju biti minuciozna kopija zbilje koju one u njenom reprezentativnom odsječku prikazuju u intenzivnom totalitetu. A funkcija im je da se učine vidljivima socijalne kauzalnosti, pa i one koje prelaze ono osobno i međuljudsko, i da se zbilja kritizira konkretno, onakva kakva jest. Beznadno, ciklički prijetvorna, nasilna i mučna – onemogućena od promišljanja o budućnosti, a s tendencijom izazivanja sućuti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
122-0000000-3379 - Kultura i identitet u slavonskom književnom dokumentarizmu (Sablić-Tomić, Helena, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Ivan Trojan
(autor)