Pregled bibliografske jedinice broj: 469491
Uloga obrazovanja za građanstvo u usvajanju vrijednosti kod učenika
Uloga obrazovanja za građanstvo u usvajanju vrijednosti kod učenika // Osmi susret pedagoga Hrvatske
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 469491 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga obrazovanja za građanstvo u usvajanju vrijednosti kod učenika
(The Role of Citizenship Education in the adoption of Values in Students)
Autori
Diković, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Osmi susret pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.04.2010. - 21.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
osnovna škola; obrazovanje za građanstvo; znanja; vještine i stavovi; vrijednosti; nastavne strategije; metode i oblici rada
(compulsory school; citizenship education; knowledges; skills and attitudes; values; teaching strategies; methods and teaching forms)
Sažetak
Neprestanim povećavanjem znanstvenih činjenica, a time i nastavnih sadržaja, u osnovnoj školi često se zanemaruje usvajanje vrijednosti. Jedna od zadaća škole jest osiguravanje uvjeta za njihovo usvajanje kako bi učenici bili osposobljeni za rješavanje problema s kojima se susreću u zajednici. Implementacijom nastavnih sadržaja iz područja obrazovanja za građanstvo učenici će usvojiti znanja, razvijati vještine i formirati stavove što predstavlja preduvjet za promicanje, usvajanje i razvijanje vrijednosti. Usprkos širokom spektru značenja, vrijednosti se najčešće definiraju kao trajna orijentacija pojedinca u odnosu na društveno poželjne osobine. U tom kontekstu imaju funkciju upravljanja ponašanjem pojedinca, koji iz različitih alternativa izabire određene postupke (Max Kaase u Nohlen, 2001). One su podložne promjenama u vremenu i društvu i njih se treba promatrati interdisciplinarno (Piršl, Vican, 2004). Opredijeljenost za europski suživot znači prihvaćanje novih društveno-kulturnih vrijednosti. Prema nekim autorima (Spajić-Vrkaš, 1999) one koje bi građani u demokratskom društvu trebali usvojiti jesu: samodisciplina, uljudnost, snošljivost, poštovanje vrijednosti i dostojanstva svake osobe, kulturna različitost, spremnost da se na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini problemi rješavaju u skladu s načelima temeljnih ljudskih prava i sloboda, a u studiji Eurydicea (2005) navode se sljedeće: demokracija i poštivanje ljudskih prava, ljudsko dostojanstvo, sloboda, jednakost, sudjelovanje, suradnja, društvena povezanost, solidarnost, tolerancija, društvena pravda, poštivanje zakona, odgovornost, privrženost i duhovni, moralni, kulturni i fizički razvoj. U međunarodnim se dokumentima i izvješćima Vijeća Europe i Europske unije navodi splet nastavnih metoda (istraživačkih, interaktivnih, simulacijskih i sl.) te oblika rada (timski rad, rad u paru itd.) u obrazovanju za građanstvo putem kojih se usvajaju i razvijaju poželjne vrijednosti, a učenici postaju aktivni građani demokratskog društva. Dakle, suvremena bi nastava u obrazovanju za građanstvo trebala obuhvatiti višestruke pristupe, odnosno kombinaciju nastavnih strategija, metoda i oblika rada (Dürr, Spajić-Vrkaš, Ferreira Martins, 2002) kako bi se vrijednosti kod učenika promicale u njihovoj cjelokupnoj složenosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
140-1401173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju
303-1401173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju
303-3031173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (Piršl, Elvi, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Profili:
Marina Diković
(autor)