Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 469491

Uloga obrazovanja za građanstvo u usvajanju vrijednosti kod učenika


Diković, Marina
Uloga obrazovanja za građanstvo u usvajanju vrijednosti kod učenika // Osmi susret pedagoga Hrvatske
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, znanstveni)


CROSBI ID: 469491 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga obrazovanja za građanstvo u usvajanju vrijednosti kod učenika
(The Role of Citizenship Education in the adoption of Values in Students)

Autori
Diković, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni

Skup
Osmi susret pedagoga Hrvatske

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.04.2010. - 21.04.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
osnovna škola; obrazovanje za građanstvo; znanja; vještine i stavovi; vrijednosti; nastavne strategije; metode i oblici rada
(compulsory school; citizenship education; knowledges; skills and attitudes; values; teaching strategies; methods and teaching forms)

Sažetak
Neprestanim povećavanjem znanstvenih činjenica, a time i nastavnih sadržaja, u osnovnoj školi često se zanemaruje usvajanje vrijednosti. Jedna od zadaća škole jest osiguravanje uvjeta za njihovo usvajanje kako bi učenici bili osposobljeni za rješavanje problema s kojima se susreću u zajednici. Implementacijom nastavnih sadržaja iz područja obrazovanja za građanstvo učenici će usvojiti znanja, razvijati vještine i formirati stavove što predstavlja preduvjet za promicanje, usvajanje i razvijanje vrijednosti. Usprkos širokom spektru značenja, vrijednosti se najčešće definiraju kao trajna orijentacija pojedinca u odnosu na društveno poželjne osobine. U tom kontekstu imaju funkciju upravljanja ponašanjem pojedinca, koji iz različitih alternativa izabire određene postupke (Max Kaase u Nohlen, 2001). One su podložne promjenama u vremenu i društvu i njih se treba promatrati interdisciplinarno (Piršl, Vican, 2004). Opredijeljenost za europski suživot znači prihvaćanje novih društveno-kulturnih vrijednosti. Prema nekim autorima (Spajić-Vrkaš, 1999) one koje bi građani u demokratskom društvu trebali usvojiti jesu: samodisciplina, uljudnost, snošljivost, poštovanje vrijednosti i dostojanstva svake osobe, kulturna različitost, spremnost da se na lokalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini problemi rješavaju u skladu s načelima temeljnih ljudskih prava i sloboda, a u studiji Eurydicea (2005) navode se sljedeće: demokracija i poštivanje ljudskih prava, ljudsko dostojanstvo, sloboda, jednakost, sudjelovanje, suradnja, društvena povezanost, solidarnost, tolerancija, društvena pravda, poštivanje zakona, odgovornost, privrženost i duhovni, moralni, kulturni i fizički razvoj. U međunarodnim se dokumentima i izvješćima Vijeća Europe i Europske unije navodi splet nastavnih metoda (istraživačkih, interaktivnih, simulacijskih i sl.) te oblika rada (timski rad, rad u paru itd.) u obrazovanju za građanstvo putem kojih se usvajaju i razvijaju poželjne vrijednosti, a učenici postaju aktivni građani demokratskog društva. Dakle, suvremena bi nastava u obrazovanju za građanstvo trebala obuhvatiti višestruke pristupe, odnosno kombinaciju nastavnih strategija, metoda i oblika rada (Dürr, Spajić-Vrkaš, Ferreira Martins, 2002) kako bi se vrijednosti kod učenika promicale u njihovoj cjelokupnoj složenosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
140-1401173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju
303-1401173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju
303-3031173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju (Piršl, Elvi, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Marina Diković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Diković, Marina
Uloga obrazovanja za građanstvo u usvajanju vrijednosti kod učenika // Osmi susret pedagoga Hrvatske
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, znanstveni)
Diković, M. (2010) Uloga obrazovanja za građanstvo u usvajanju vrijednosti kod učenika. U: Osmi susret pedagoga Hrvatske.
@article{article, author = {Dikovi\'{c}, Marina}, year = {2010}, keywords = {osnovna \v{s}kola, obrazovanje za gra\djanstvo, znanja, vje\v{s}tine i stavovi, vrijednosti, nastavne strategije, metode i oblici rada}, title = {Uloga obrazovanja za gra\djanstvo u usvajanju vrijednosti kod u\v{c}enika}, keyword = {osnovna \v{s}kola, obrazovanje za gra\djanstvo, znanja, vje\v{s}tine i stavovi, vrijednosti, nastavne strategije, metode i oblici rada}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dikovi\'{c}, Marina}, year = {2010}, keywords = {compulsory school, citizenship education, knowledges, skills and attitudes, values, teaching strategies, methods and teaching forms}, title = {The Role of Citizenship Education in the adoption of Values in Students}, keyword = {compulsory school, citizenship education, knowledges, skills and attitudes, values, teaching strategies, methods and teaching forms}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font