Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 469356

Ipsativni pristup u dokimologiji


Opić, Siniša
Ipsativni pristup u dokimologiji // Osmi susret pedagoga Hrvatske
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 469356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ipsativni pristup u dokimologiji
(Ipsative Approach in Docimology)

Autori
Opić, Siniša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Skup
Osmi susret pedagoga Hrvatske

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.04.2010. - 21.04.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
ipsativni pristup; dokimologija; ocjenjivanje; učenici u primarnom obrazovanju; motivacija; analitičko ocjenjivanje
(ipsative approach; docimology; assessment; pupils in primary education; motivation; analytical evaluation)

Sažetak
Dokimologija kao znanost o ocjenjivanju područje je odgoja i obrazovanja koje se nedovoljno znanstveno, a niti stručno izučava. In grosso modo posljedice propusta u ocjenjivanju su vrlo opasne za daljnji akademski i psihosocijalni razvoj školske djece. Budući da ocjena ima vrlo niske metrijske karakteristike, niti njena funkcija u motivirajućem, dijagnostičkom i prognostičkom smislu je vrlo slabo izražena u praksi. Nameće se potreba primjene različitih dokimoloških pristupa koji će objektivno pratiti, evaluirati, motivirati daljnji djetetov napredak. Ipsativni pristup u dokimologiji polazi od pretpostavke da se prati individualni napredak učenika, a ne uspoređujući ga s ostalim učenicima. To je u suprotnosti sa standardiziranim testiranjem, ali u komponenti analitičkog ocjenjivanja pruža mogućnost učitelju da u formativnoj evaluaciji vrednuje individualni napredak učenika. U procesu učenja učenici u primarnom obrazovanju nisu na istoj startnoj poziciji te im niti cilj ne treba biti isti. Proces učenja važniji je od rezultata učenje te je stoga ipsativni pristup u dokimologiji način evaluiranja tog procesa učenja, a ne samo konačnog rezultata koji je nerijetko samo površinski i kratkotrajan.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Siniša Opić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Opić, Siniša
Ipsativni pristup u dokimologiji // Osmi susret pedagoga Hrvatske
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Opić, S. (2010) Ipsativni pristup u dokimologiji. U: Osmi susret pedagoga Hrvatske.
@article{article, author = {Opi\'{c}, Sini\v{s}a}, year = {2010}, keywords = {ipsativni pristup, dokimologija, ocjenjivanje, u\v{c}enici u primarnom obrazovanju, motivacija, analiti\v{c}ko ocjenjivanje}, title = {Ipsativni pristup u dokimologiji}, keyword = {ipsativni pristup, dokimologija, ocjenjivanje, u\v{c}enici u primarnom obrazovanju, motivacija, analiti\v{c}ko ocjenjivanje}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Opi\'{c}, Sini\v{s}a}, year = {2010}, keywords = {ipsative approach, docimology, assessment, pupils in primary education, motivation, analytical evaluation}, title = {Ipsative Approach in Docimology}, keyword = {ipsative approach, docimology, assessment, pupils in primary education, motivation, analytical evaluation}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font