Pregled bibliografske jedinice broj: 469356
Ipsativni pristup u dokimologiji
Ipsativni pristup u dokimologiji // Osmi susret pedagoga Hrvatske
Osijek, Hrvatska, 2010. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 469356 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ipsativni pristup u dokimologiji
(Ipsative Approach in Docimology)
Autori
Opić, Siniša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
Osmi susret pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 19.04.2010. - 21.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ipsativni pristup; dokimologija; ocjenjivanje; učenici u primarnom obrazovanju; motivacija; analitičko ocjenjivanje
(ipsative approach; docimology; assessment; pupils in primary education; motivation; analytical evaluation)
Sažetak
Dokimologija kao znanost o ocjenjivanju područje je odgoja i obrazovanja koje se nedovoljno znanstveno, a niti stručno izučava. In grosso modo posljedice propusta u ocjenjivanju su vrlo opasne za daljnji akademski i psihosocijalni razvoj školske djece. Budući da ocjena ima vrlo niske metrijske karakteristike, niti njena funkcija u motivirajućem, dijagnostičkom i prognostičkom smislu je vrlo slabo izražena u praksi. Nameće se potreba primjene različitih dokimoloških pristupa koji će objektivno pratiti, evaluirati, motivirati daljnji djetetov napredak. Ipsativni pristup u dokimologiji polazi od pretpostavke da se prati individualni napredak učenika, a ne uspoređujući ga s ostalim učenicima. To je u suprotnosti sa standardiziranim testiranjem, ali u komponenti analitičkog ocjenjivanja pruža mogućnost učitelju da u formativnoj evaluaciji vrednuje individualni napredak učenika. U procesu učenja učenici u primarnom obrazovanju nisu na istoj startnoj poziciji te im niti cilj ne treba biti isti. Proces učenja važniji je od rezultata učenje te je stoga ipsativni pristup u dokimologiji način evaluiranja tog procesa učenja, a ne samo konačnog rezultata koji je nerijetko samo površinski i kratkotrajan.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija