Pregled bibliografske jedinice broj: 468609
Model sustava za potporu menadžmenta znanja u velikim hrvatskim poduzećima
Model sustava za potporu menadžmenta znanja u velikim hrvatskim poduzećima, 2007., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 468609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model sustava za potporu menadžmenta znanja u velikim hrvatskim poduzećima
(Model of Knowledge Management Support System for Large Croatian Companies)
Autori
Lacković, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.12
Godina
2007
Stranica
194
Mentor
Tipurić, Darko
Neposredni voditelj
Baracskai, Zsoltan
Ključne riječi
znanje pojedinca; znanje u organizaciji; menadžment znanja; sustav menadžmenta znanja; implementacija menadžmenta znanja
(personal knowledge; knowledge in organization; knowledge management; knowledge management system; knowledge management implementation)
Sažetak
Osnovni znanstveni doprinos rada je spoznaja o osnovnim problemima menadžmenta znanja u velikim hrvatskim poduzećima. U njima postoje aktivnosti menadžmenta znanja, primjerice putovi stvaranja i korištenja znanja, pa je kao osnovni cilj istraživanja u ovom radu postavljeno utvrđivanje postojanja strategije stvaranja i korištenja znanja. U radu je pretpostavljeno da su ostvarenje strategije i konkurentske prednosti glavni poticaji menadžmenta znanja u velikim hrvatskim poduzećima. Jedna je od prepreka uspješnom korištenju menadžmenta znanja u cilju ostvarenja strategije poduzeća i njegove konkurentske prednosti nepostojanje formalizirane strategije menadžmenta znanja, a time i sustavnog pristupa implementaciji sustava menadžmenta znanja, odnosno nepostojanje njegove implementacije. U slučaju neorganiziranog i sporadičnog pristupa menadžmentu znanja, nepostojanja strategije stvaranja i korištenja znanja, te nepostojeće ili manjkave implementacije procesa menadžmenta znanja dominantnih u velikim poduzećima u Hrvatskoj javlja se problem zadržavanja konkurentnosti, posebice ulaskom na europsko i svjetsko tržište. Ispitivanje postavljenih hipoteza zasniva se na primarnom (anketnom) istraživanju kao i na prikupljanju i obradi relevantnih sekundarnih podataka. Uz dokazivanje temeljnih pretpostavki u radu je definirano znanje i menadžment znanja u organizaciji. Znanje u organizaciji je klasificirano, a poseban je osvrt dan i na prikaz znanja u organizaciji. Detaljno su obrađeni procesi pretvorbe, dijeljenja i korištenja znanja u organizaciji, te su identificirane aktivnosti menadžmenta znanja u Hrvatskoj, uključujući njihovu motivaciju i učinke. Posebno su obrađene strategije menadžmenta znanja, kao i sustavi za potporu menadžmenta znanja u Hrvatskoj i inozemstvu. U zadnjem je dijelu predložena struktura modela sustava za potporu menadžmenta znanja, koja je nadopunjena preporukama za implementaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb