Pregled bibliografske jedinice broj: 468415
Proces stvaranja vizualnog identiteta grada
Proces stvaranja vizualnog identiteta grada, 2009., diplomski rad, preddiplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 468415 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proces stvaranja vizualnog identiteta grada
(Creation process for an visual identity of a town)
Autori
Đuran, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.03
Godina
2009
Stranica
49
Mentor
Pibernik, Jesenka
Neposredni voditelj
Dolić, Jurica
Ključne riječi
Vizualni identitet; grafički dizajn; vizualna identifikacija
(Visual identity; Graphic design; Visual identification)
Sažetak
Mišljenje je kako ljudi danas percipiraju dizajn kroz oglašavanje te kroz oglase i plakate, no moje je osobno mišljenje kako je to je samo jedan mali dio grafičkog dizajna. Danas je dizajn najviše implementiran u sferi oglašavanja, koja je u odnosu na grafički dizajn vrlo mala sfera. Ponekad se stječe dojam da riječ dizajn, oglašavanje i brand često koristimo u svakodnevnom govoru, no smatram da se tim pojmovima ne trebamo razbacivati.Svaki od njih ima svoju težinu. Dizajn je struka koja omogućava ugodan život i sam sebi nije svrha. Značenje dizajna u suvremenoj kulturi određuje se njegovom funkcionalnošću, komunikativnošću, dostupnošću i precizno određenim mjestom u protoku informacijaa, roba i usluga. Danas je stroga granica između dizajna i umjetnosti izbrisana, budući da oba smjera posjeduju svoj vlastiti jezik, svoju povijest i svoje čvrsto mjesto u kulturi suvremenog društva, pa se i njihove metode i rezultati preklapaju i nadopunjuju. Jedan, od mnogih primjera, takvog preklapanja možemo vidjeti i u stvaranju vizualnog identiteta za neki grad. Ispreplitanje dizajna i umjetnosti bi u tom slučaju bilo u svrhu i oglašavanja, i funkcionalnosti, i komunikacije, te dostupnosti... Ako, tj. kada, zadovoljimo sve te parametre možemo govoriti o dobro odrađenom poslu. Treba imati na umu da je vizualni idenitet jedna vrsta jezika s kojim grad komunicira i unutar sebe ali i prema van. Takav jezik sadržava mnogo dijalekata, ali oni su, za razliku od dijalekata koje pronalazimo u jeziku jednog naroda, poznati svima. Ovim ću radom dotaknuti pitanje vizualnosti i identiteta grada Senja. Kao primjer poslužiti ću se knjigom grafičkih standatda koja je izrađena za vizualni identitet toga grada. Vidjeti ćemo kako od najednostavnijih asocijacija i ideja dolazimo do ključnih elemenata za stvaranje idenitteta grada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
128-1281955-1960 - Evaluacija kvantitavnih i kvalitativnih kriterija procesa grafičke reprodukcije (Mrvac, Nikola, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Grafički fakultet, Zagreb