Pregled bibliografske jedinice broj: 468002
Ispitivanje doživljaja umjetničkog djela u proučavanju ISO-sadržaja u konceptu kreativne terapije
Ispitivanje doživljaja umjetničkog djela u proučavanju ISO-sadržaja u konceptu kreativne terapije, 2009., doktorska disertacija, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 468002 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje doživljaja umjetničkog djela u proučavanju ISO-sadržaja u konceptu kreativne terapije
(The examination of the experience of a work of art in ISO-content study in the concept of creative therapy)
Autori
Pivac, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.12
Godina
2009
Stranica
206
Mentor
Prof. dr. sc. Miroslav Prstačić
Ključne riječi
kreativnost; likovno umjetničko djelo; ISO-sadržaj; interdisciplinarnost; samopercepcija
(creativity; visual work of art; ISO-content; interdisciplinary; self-esteem)
Sažetak
Istraživanje je provedeno na uzorku od 75 ispitanika ženskog spola u dobi od 22 do 24 godine, studentica Umjetničke akademije, Ekonomskog fakulteta i Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, te pacijentica hospitaliziranih na ginekološkom odjelu Kliničke bolnice u Splitu. U protokolu istraživanja ovaj uzorak sastojao se od četiri raspoloživa poduzorka koje je činilo po 17, 23, 20 i 15 ispitanica iz spomenutih fakulteta i bolnice. Cilj istraživanja bio je proučavanje doživljaja likovnih umjetničkih djela: H. Matissea, Rembrandta van Rijna, P.-A. Renoira, D. T. El Greca i J. Pollocka na mehanizme samoprocjene u ispitanika. Polazna hipoteza istraživanja definirana je u konceptu Ex-Gen kreativne terapije prema kojoj percepcija likovnih umjetničkih djela utječe na induciranje osobitih stanja svijesti i mehanizme samoprocjene. U tu svrhu korišten je ISO-sadržaj kao klinički entitet pod sredstvom kojega se pokušalo otkriti latentne potencijale subjekata (ispitanika) da primaju i upućuju poruke percipirajući odabrana umjetnička djela. U svrhu istraživanja definirana je polazna hipoteza prema kojoj estetske poruke likovnih djela potiču ekstatička i generička iskustva te osjećaj estetskog zadovoljstva u različitim fazama samopromatranja i samovrednovanja (self-esteem) kod ispitanika. Istraživanje je provedeno jednokratno, a ukupno su obuhvaćene dvadeset i jedna kontrolirana varijabla. Izvorni podatci za kontrolirane varijable obrađeni su statističkim metodama: univarijatnom analizom varijance, faktorskom analizom i kvazikanoničkom korelacijskom analizom. Rezultati istraživanja prikazani su na 24 tabelarna i 12 grafičkih prikaza (grafikona) u okviru kojih su registrirane i predstavljene i tendencije promjena za kontrolirane varijable tijekom istraživanja. Rezultati, tj. podatci istraživanja potvrđuju osnovnu koncepciju prema kojoj opažanje i doživljaj likovnih umjetničkih djela utječe na induciranje osobitih stanja svijesti i samoprocjene u subjekata. Potvrđena je vrijednost ISO-sadržaja kao kliničkog entiteta u metodama edukacije, dijagnostike i terapije. Dobiveni rezultati mogli bi biti prilog razvoju novih interdisciplinarnih i multidimenzionalnih pristupa u otkrivanju latentnih potencijala subjekata u komunikaciji s okolinom, temeljenih, poglavito, na povezanosti likovne pedagogije, edukacijsko-rehabilitacijskih, humanističkih, biomedicinskih kao i drugih znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0000000-3214 - KOMPLEMENTARNE SUPORTIVNE TERAPIJE I RAZVOJ ŽIVOTNIH POTENCIJALA
Ustanove:
Umjetnička akademija, Split
Profili:
Dunja Pivac
(autor)