Pregled bibliografske jedinice broj: 465773
Strategic linking and networking of Croatian small and medium enterprises
Strategic linking and networking of Croatian small and medium enterprises // Poslovna izvrsnost, 2 (2009), 25-42 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 465773 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategic linking and networking of Croatian small and medium enterprises
Autori
Kolaković, Marko ; Sisek, Boris ; Morić Milovanović, Bojan
Izvornik
Poslovna izvrsnost (1846-3355) 2
(2009);
25-42
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
strategija ; povezivanje ; umrežavanje ; virtualne organizacije ; mala i srednja poduzeća ; Hrvatska.
(strategy ; networking ; virtual organizations ; SME ; Croatia)
Sažetak
Sama ideja specijalizacije na ključnim kompetencijama odnosi se na eksternalizaciji svih onih područja u kojima mala i srednja poduzeća ne ostvaruju vodeću poziciju na tržištu, te se fokusiraju na područja u kojima posjeduju konkurentsku prednost. Hrvatska mala i srednja poduzeća trebaju razvijati i njegovati veze sa svojim partnerima te primijeniti koncept strateškog povezivanja i umrežavanja. Intelektualni kapital postao je dominantni resurs u modernom poslovanju, te ga je potrebno uvažiti i razvijati. Proces strateškog povezivanja i umrežavanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća je spor i za sobom nosi strateške pogreške koje mogu dovesti poduzeće do krize ili prestanka poslovanja. Srha ovog rada jest: ujediniti i proširiti postojeće spoznaje koncepta strateškog povezivanja i umrežavanja, predložiti univerzalan model procesa transformacije implementiranja navedenog koncepta u hrvatska mala i srednja poduzeća. Podaci će biti prikupljeni putem anketnog upitnika, te će na taj način biti potkrijepljena trenutna slika primjene strateškog povezivanja i umrežavanja hrvatskih malih i srednjih poduzeća. Rezultati istraživanja ukazat će na pretpostavke koje su potrebne za kreaciju strateških mreža i virtualnih poduzeća u Hrvatskoj. Također, definirani će biti modeli koja hrvatska mala i srednja poduzeća moraju primijeniti ukoliko žele slijediti moderne poslovne i organizacijske koncepte. Poduzeća koja primjene rezultate ovog istraživanja te angažiraju vanjske savjetnike moći će se brže i bezbolnije nositi sa organizacijskim promjenama i jednostavnije prilagoditi turbulentnom okruženju koje vlada u globalnoj ekonomiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0671204-0823 - Korporativno upravljanje i konkurentnost hrvatskih poduzeća (Tipurić, Darko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb,
Sveučilište Libertas
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit