Pregled bibliografske jedinice broj: 464263
Teorijski prikaz dječje govorne apraksije i ostalih jezično – govornih poremećaja na temelju diferencijalno – dijagnostičkih parametara
Teorijski prikaz dječje govorne apraksije i ostalih jezično – govornih poremećaja na temelju diferencijalno – dijagnostičkih parametara // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 1; 49-63 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 464263 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijski prikaz dječje govorne apraksije i ostalih jezično – govornih poremećaja na temelju diferencijalno – dijagnostičkih parametara
Autori
Blaži, Draženka ; Opačak, Ivana
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 47
(2011), 1;
49-63
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
dječja govorna apraksija; motorički govorni poremećaji; jezično – govorni poremećaji
(childhood apraxia of speech; motor speech disorders; speech and language disorders)
Sažetak
Cilj ovog rada je na temelju većeg broja istraživanja specifičnih obilježja prikazati neurološki dječji govorni poremećaj poznat pod nazivom dječja govorna apraksija (DGA). Različiti autori slažu se da je DGA poremećaj u kojem su oštećene preciznost i konzistentnost govornih pokreta bez neuromišićnih oštećenja (abnormalan refl eks, abnormalan tonus i sl.). Može nastati kao rezultat vidljivog neurološkog oštećenja, kao posljedica neurofunkcionalnog poremećaja poznatog ili nepoznatog uzroka, ili može biti idiopatski neurogenski govorni poremećaj. Autori navode da je osnovni problem u planiranju i/ili programiranju prostornovremenskih parametara pokreta koji rezultiraju pogreškama u izgovoru i prozodiji, a jedan od temeljnih problema vezanih uz ovaj poremećaj u istraživačkom i kliničkom radu je pravovremeno razlikovati navedeni poremećaj od ostalih jezično - govornih poremećaja. Jezično - govorni poremećaji koji će se uz ciljani poremećaj u ovom radu spominjati su artikulacijski poremećaji, fonološki poremećaji, posebne jezične teškoće, dizartrija te oralna apraksija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Draženka Blaži
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus