Pregled bibliografske jedinice broj: 463820
Jezično-umjetnička darovitost/nadarenost u nastavi materinskoga jezika
Jezično-umjetnička darovitost/nadarenost u nastavi materinskoga jezika // Gifted and talented Creators of the Progress, Bitola-Ohrid / Talevski, Jove Dimitrija (ur.).
Bitola: Pedagoški fakultet Bitola, 2009. str. 315-323 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 463820 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezično-umjetnička darovitost/nadarenost u nastavi materinskoga jezika
(Linguistic-artistic Talent in native Language Instruction)
Autori
Vodopija, Irena ; Bakota, Lidija ; Valentina Majdenić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Gifted and talented Creators of the Progress, Bitola-Ohrid
/ Talevski, Jove Dimitrija - Bitola : Pedagoški fakultet Bitola, 2009, 315-323
Skup
First International Scientific Conference Gifted and talented Creators of the Progress
Mjesto i datum
Ohrid, Sjeverna Makedonija, 16.10.2009. - 17.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelj; škola; materinski jezik; nadareno dijete; jezično stvaralaštvo
(teacher; school; native language; gifted child; language creativity)
Sažetak
Obrazovanje učitelja trebalo bi uključiti i njihovu pripremu za rad s djecom s teškoćama različite pojavnosti te rad s darovitima. To znači da ih se treba osposobiti za diferenciranje ciljeva, sadržaja i metoda podučavanja prema individualnim potrebama. Prema važećem planu i programu studenti ne dobivaju dovoljno obavijesti o tome kako prepoznati i kako raditi s darovitom djecom, posebice u nastavi pojedinoga nastavnog predmeta. U ovom se radu daje hodogram aktivnosti kojima se studenti upoznaju s pojmom darovitosti u području jezičnoga stvaralaštva u nastavi materinskoga jezika. Postavljeni su sljedeći zadatci: upoznati studente buduće učitelje s pojmom darovitosti u nastavi materinskoga jezika, otkriti područno-specifičnu nadarenost (posebno na jezično-umjetničkom području), podučiti kako odabrati vrstu aktivnosti i odgovarajuće metode za poticaj razvoja jezičnoga talenta u nastavi materinskoga jezika, osvijestiti u budućih učitelja važnost otkrivanja (prepoznavanja) nadarenosti u području umjetničkoga izražavanja (jezične sposobnosti) te metodom iskustvenoga učenja samoprocijeniti vlastitu područno-specifičnu nadarenost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
122-1222665-2667 - Jezik i stil zavičajne periodike (Rišner, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
245-1222665-2666 - Hrvatski jezik- prostor nacionalnog identiteta u dvojezičnim zajednicama (Vodopija, Irena, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek