Pregled bibliografske jedinice broj: 461749
Zlatko Šulentić - Tragom onostranog i svetog
Zlatko Šulentić - Tragom onostranog i svetog. Požega: Požeška biskupija, 2009 (monografija)
CROSBI ID: 461749 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zlatko Šulentić - Tragom onostranog i svetog
(Zlatko Šulentić - On the Trail of the Transcendental and the Sacred)
Autori
Reberski, Ivanka
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Požeška biskupija
Grad
Požega
Godina
2009
Stranica
48
ISBN
978-953-7647-04-9
Ključne riječi
Zlatko Šulentić; slikarstvo; 20.stoljeće; sakralno slikarstvo
(Zlatko Šulentić; painting; 20th century; sacral painting)
Sažetak
Ovo djelo obrađuje sakralni opus Zlatka Šulentića i vrednuje njegov doprinos toj osjetljivnoj dionici hrvatskog slikarstva nakon Drugogo svjetskog rata, kad je crkva prolazila najteža iskušenja represivnog društvenog sustava. Zlatku Šulentiću, koji je u to vrijeme prvi smjelo krčio spiritualne brazde, pripada predvodnički mjesto u respektabilnom korpusu sakralnog slikarstva druge polovine dvadesetoga stoljeća. Taj se slikar velike kulture, kontinuiranog i samosvojnog razvojnog puta, očitovao jednakim likovnim izričajem i u svojoj sakralnoj dionici. U sakralnim djelima, napose onima rađenim za crkvene prostore, formiranim je umjetničkim stavovima, velikom duhovnošću i senzibilitetom za boju i formu utisnuo prepoznatljiv biljeg eminentne slikarske osobnosti. Šulentiću je u slikarkoj interpretaciji općenito bilo važnije dosegnuti sferu oduhovljenosti od prikaza izvanjskog realiteta, što ga je već unaprijed predodređivalo za transcendentne religijske teme. Njegova velika freska «Uznesenja Bl. Dj. Marije» u marijabistričkoj bazilici, koju možemo smatrati prvim velikim sakralnim djelom poslijeratnog perioda (1953.), posvjedočuje sve odlike njegova osebujnog stila. Boje su na njoj ublažene i fluidne, a ekstatični doživljaj pojačava gotovo maniristički izdužena forma i uzgibanost figura u prostoru. To se još jače potvrdilo desetak godina kasnije u monumentalnom ciklusu slika nastalih između 1963 i 1968. za crkvu sv. Franje Ksaverskog u Zagrebu: oltarnoj pali »Sv. Franjo Ksaverski« (1963) ; triptihu »Posljednja večera« (1964), svetištu, te slikama »Giovor na Gori« i »Sv. Franjo propovijeda pticama« u crkvenoj lađi. U pripremama za ovaj ciklus slika naslikao je stotine studija u tehnici gvaša i crteža tušem, među kojima su najekspresivnija uprizorenja Muke Kristove, od bičevanja do Golgote, koje po snazi ekspresije ne zaostaju za slikama, a se čuvaju u memorijalnoj zbirci Franjevačkog samostana na Ksavwer. Šulentić je jedan od rijetkih slikara novijeg doba koji je umio najduhovnijim temama kršćanskog predanja udahnuti istinsku spiritualnost.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
020-0202687-2702 - Modernost, modernizam i postmodernizam u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća (Kolešnik, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Profili:
Ivanka Reberski
(autor)