Pregled bibliografske jedinice broj: 461385
Radionice za roditelje 'Rastimo zajedno': Iskustva roditelja i voditelja
Radionice za roditelje 'Rastimo zajedno': Iskustva roditelja i voditelja // 2. hrvatski kongres primijenjene psihologije 'Zaštita zdravlja djece i mladih' / Pačić-Turk, Lj. (ur.).
Zagreb: Hrvatska psihološka komora, 2009. str. 90-91 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 461385 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Radionice za roditelje 'Rastimo zajedno': Iskustva roditelja i voditelja
(Workshops for parents 'Growing up together': Experiences from parents and group-leaders)
Autori
Starc, Branka ; Pećnik, Ninoslava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
2. hrvatski kongres primijenjene psihologije 'Zaštita zdravlja djece i mladih'
/ Pačić-Turk, Lj. - Zagreb : Hrvatska psihološka komora, 2009, 90-91
Skup
2. hrvatski kongres primijenjene psihologije 'Zaštita zdravlja djece i mladih'
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 03.07.2009. - 07.07.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
podrška roditeljstvu; kvalitativna evaluacija; grupni rad
(parenting support; qualitative evaluation; group work)
Sažetak
U okviru šireg programa podrške roditeljstvu UNICEFa ‘Prve tri su najvažnije!’ osmišljen je projekt Radionica za roditelje ‘Rastimo zajedno’ sa svrhom da omogući protok informacija, znanja, vještina i podrške koji roditeljima koriste u ispunjavanju njihovih roditeljskih odgovornosti i promiču rast i razvoj i roditelja i djeteta. Ishodišta projekta predstavljaju spoznaje o iskustvima i potrebama suvremenih roditelja i značaju ranog razvoja djeteta, a utemeljen je i na širem vrijednosnom okviru sadržanom u UN Konvenciji o pravima djeteta i Preporuci (2006) 19 Vijeća Europe o politici podrške pozitivnom roditeljstvu. Program Radionica provedenih u 11 gradova kroz pilot projekt u 2008.g. obilježava novost pristupa u radu s roditeljima. Umjesto podučavanja: - program počiva na modelu osnaživanja roditeljskih potencijala, - predviđa uključenost stručnjaka i roditelja u stvaranje programa i način provedbe - cilj je da roditelji od stručnjaka i drugih roditelja dobivaju informacije i podršku koje pomažu da se u svojoj roditeljskoj ulozi osjećaju sigurnije i zadovoljnije, a da njihova djeca ostvaruju pravo na roditeljstvo koje najbolje doprinosi njihovoj dobrobiti i razvoju Kako bi se taj cilj postigao, nije samo važno što već i kako se radi s roditeljima – partnerski. (10 radionica, grupni rad, voditeljski tim od 3 člana) Podaci za kvalitativnu evaluaciju prikupljeni upitnicima koje su sudionici (N=114) ispunili na kraju zadnje radionice odgovarajući na 7 pitanja otvorenog tipa. Analiza sadržaja njihovih odgovora pokazuje da su u odnosu na ciljeve programa radionica roditelji percipirali osobne dobitke kao povećanje: - osjetljivosti za perspektivu i potrebe djeteta, - znanja o načinima odnošenja prema djetetu u skladu s dječjim pravima, o roditeljstvu u najboljem interesu djeteta, - komunikacijskih vještina, - osjećaja roditeljske kompetencije i zadovoljstva. Voditelji radionica (psiholozi, pedagozi, odgojitelji) ispunili su na kraju programa upitnik o stručnom i timskom radu voditelja (N=34). Projekt je nadahnuo timski rad, pripremljenost, uvažavanje i podršku među članovima timova. Doživjeli su profesionalnu i osobnu korist. I roditelj i voditelji percipirali su program kao koristan – po sadržaju i načinu rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
066-0661686-1431 - Djeca, mladi, obitelji i socijalni razvoj Hrvatske (Ajduković, Marina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Pravni fakultet, Zagreb
Profili:
Ninoslava Pećnik
(autor)