Pregled bibliografske jedinice broj: 461211
Müchenska Aakdemija i sredjnoeuropska umjetnost početkom 20. stoljeća
Müchenska Aakdemija i sredjnoeuropska umjetnost početkom 20. stoljeća // Hrvatsko slikarstvo i Akademija likovnih umjetnosti u Muenchenu / Prelog, Petar ; Kraševac, Irena (ur.).
Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2009. str. 16-17 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 461211 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Müchenska Aakdemija i sredjnoeuropska umjetnost početkom 20. stoljeća
(Munich Academy of Fine Arts and central European Art at the beginning of the 20th Century)
Autori
Kolešnik, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Hrvatsko slikarstvo i Akademija likovnih umjetnosti u Muenchenu
/ Prelog, Petar ; Kraševac, Irena - Zagreb : Institut za povijest umjetnosti, 2009, 16-17
ISBN
978-953-6106-83-7
Skup
Hrvatsko slikarstvo i Akademija likovnih umjetnosti u Muenchenu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.10.2009. - 23.10.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
srednja Europa; modernizam; Muenchen; odnos centra i periferije
(Central Europe; Muenchen; cetre-periphery relation)
Sažetak
Tijekom posljednje četvrtine 19. i prvih desetljeća 20. stoljeća brojni poljski, češki, hrvatski, slovenski, mađarski, srpski, bugarski i rumunjski umjetnici – jednako kao i oni iz skandinavskih i baltičkih zemalja – svoje likovno obrazovanje stjecali su ili nadopunjavali studijem na na munchenskoj Akademiji lijepih umjetnosti. Veliki broj inozemnih studenata, koji se u posebno velikom broju slijeva u bavarsku prijestolnicu tijekom 80-ih i 90-ih godina 19. stoljeća, učinio je München značajnim europskim kulturnim središtem, čija se tolerantnost, otvorenost, intelektualna živost i kozmopolitizam nerijetko – posebice u razdoblju prije I. svjetskog rata – uspoređivala s atmosferom Pariza. Ma koliko takove usporedbe bile pretjerane, činjenica je da Münchenu, njegovoj Akademiji i brojnim slikarskim školama gravitira cijelo područje srednje i jugoistočne Europe, te da se umjetnici koji dolaze iz tih regija upravo u Münchenu upoznaju s novim metodama umjetničkog djelovanja i razvijaju nove, moderne oblike kulturne razmjene. Osim usvajanja zanatskih vještina i određenog sustava estetskih vrijednosti, riječ je dakle i o čitavom kompleksu novih kulturoloških iskustva čija je implementacija u lokalnim sredinama – od Poljske, Češke, Mađarske, preko Hrvatske, Slovenije do Srbije i Bugarske – znatno doprinijela stvaranju temeljnih pretpostavki za razvoj institucionalne organizacije svijeta umjetnosti i njegove komunikacijske infrastrukture, ali i određenih teorijskih objašnjenja, koja se mogu pripisati sličnim projekcijama moderniteta. Tema izlaganja jest analiza utjecaja lokalnih političkih, ideoloških, ekonomskih i psihosocijalnih uvjeta na modalitete primjene tih iskustava, te način na koji se generacija umjetnika s početka 20. stoljeća, obrazovana u Parizu, odnosi prema sustavu vrijednosti izniklom iz formalizacije tih utjecaja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
020-0202687-2702 - Modernost, modernizam i postmodernizam u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća (Kolešnik, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Profili:
Ljiljana Kolešnik
(autor)