Pregled bibliografske jedinice broj: 461128
Komponente vlastite vrijednosti na „tržištu“ partnera kao prediktori samopoštovanja kod žena i muškaraca
Komponente vlastite vrijednosti na „tržištu“ partnera kao prediktori samopoštovanja kod žena i muškaraca // Sažeci radova s 1. Sarajevskih dana psihologije / Đapić, Renko (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2009. str. 15-15 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 461128 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komponente vlastite vrijednosti na „tržištu“ partnera kao prediktori samopoštovanja kod žena i muškaraca
(Components of "partner market value" as predictors of self-esteem among men and women)
Autori
Sekulić, Ivana ; Šunjić, Marijana ; Penezić, Zvjezdan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Sažeci radova s 1. Sarajevskih dana psihologije
/ Đapić, Renko - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2009, 15-15
Skup
1. Sarajevski dani psihologije
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 04.12.2009. - 05.12.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
vrijednost na tržištu; samopoštovanje; muškarci; žene
(partner market value; self-esteem; men; women)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnose različitih komponenti vrijednosti na „tržištu“ partnera i samopoštovanja. Vrijednost na „tržištu“ partnera važan je koncept u okvru evolucijske psihologije koji se odnosi na sve karakteristike koje pojedinac posjeduje, a koje na neki načim doprinose njegovom reproduktivnom uspjehu. Glavne komponente te vrijednosti, koje odražavaju preferencije suprotnog spola, različite su za žene i muškarce (barem s perspektive evolucijske psihologije). Preferencije muškaraca i žena za određenim karakteristikama evoluirale su kao rezultat različitih adaptivnih problema s kojima su se muškarci i žene susretali. Tako je kod muškaraca na „cijeni“ sposobnost ulaganja resursa, a kod žena karakteristike koje ukazuju na reproduktivni uspjeh. Upravo zbog toga, za očekivati je različite prediktore samopoštovanja kod žena i muškaraca. Istraživanje je provedeno na 100 sudionica i 81 sudionikum prosječne dobi M=21, 56 (sd=1, 60) za žene i M=21, 96 (sd=2, 32) za muškarce. Korištene su različite samoprocjene vrijednosti na „tržištu“ partnera, neki sociodemografski indikatori vrijednosti, te Rosenbergova skala samopoštovanja. Dobiveni rezultati uklapaju se u postavljene hipoteze. Prediktori samopoštovanja kod muškaraca vezani su uz posjedovanje resursa, a kod žena uz fizičku atraktivnost. Neke karakteristike ličnosti su se pokazale prediktorima samopoštovanja kod oba spola. Rezultati su interpretirani u kontekstu evolucijski oblikovanih preferencija pri izboru partnera.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija