Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 461128

Komponente vlastite vrijednosti na „tržištu“ partnera kao prediktori samopoštovanja kod žena i muškaraca


Sekulić, Ivana; Šunjić, Marijana; Penezić, Zvjezdan
Komponente vlastite vrijednosti na „tržištu“ partnera kao prediktori samopoštovanja kod žena i muškaraca // Sažeci radova s 1. Sarajevskih dana psihologije / Đapić, Renko (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2009. str. 15-15 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 461128 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Komponente vlastite vrijednosti na „tržištu“ partnera kao prediktori samopoštovanja kod žena i muškaraca
(Components of "partner market value" as predictors of self-esteem among men and women)

Autori
Sekulić, Ivana ; Šunjić, Marijana ; Penezić, Zvjezdan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Sažeci radova s 1. Sarajevskih dana psihologije / Đapić, Renko - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2009, 15-15

Skup
1. Sarajevski dani psihologije

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 04.12.2009. - 05.12.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
vrijednost na tržištu; samopoštovanje; muškarci; žene
(partner market value; self-esteem; men; women)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnose različitih komponenti vrijednosti na „tržištu“ partnera i samopoštovanja. Vrijednost na „tržištu“ partnera važan je koncept u okvru evolucijske psihologije koji se odnosi na sve karakteristike koje pojedinac posjeduje, a koje na neki načim doprinose njegovom reproduktivnom uspjehu. Glavne komponente te vrijednosti, koje odražavaju preferencije suprotnog spola, različite su za žene i muškarce (barem s perspektive evolucijske psihologije). Preferencije muškaraca i žena za određenim karakteristikama evoluirale su kao rezultat različitih adaptivnih problema s kojima su se muškarci i žene susretali. Tako je kod muškaraca na „cijeni“ sposobnost ulaganja resursa, a kod žena karakteristike koje ukazuju na reproduktivni uspjeh. Upravo zbog toga, za očekivati je različite prediktore samopoštovanja kod žena i muškaraca. Istraživanje je provedeno na 100 sudionica i 81 sudionikum prosječne dobi M=21, 56 (sd=1, 60) za žene i M=21, 96 (sd=2, 32) za muškarce. Korištene su različite samoprocjene vrijednosti na „tržištu“ partnera, neki sociodemografski indikatori vrijednosti, te Rosenbergova skala samopoštovanja. Dobiveni rezultati uklapaju se u postavljene hipoteze. Prediktori samopoštovanja kod muškaraca vezani su uz posjedovanje resursa, a kod žena uz fizičku atraktivnost. Neke karakteristike ličnosti su se pokazale prediktorima samopoštovanja kod oba spola. Rezultati su interpretirani u kontekstu evolucijski oblikovanih preferencija pri izboru partnera.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Zvjezdan Penezić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sekulić, Ivana; Šunjić, Marijana; Penezić, Zvjezdan
Komponente vlastite vrijednosti na „tržištu“ partnera kao prediktori samopoštovanja kod žena i muškaraca // Sažeci radova s 1. Sarajevskih dana psihologije / Đapić, Renko (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2009. str. 15-15 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
Sekulić, I., Šunjić, M. & Penezić, Z. (2009) Komponente vlastite vrijednosti na „tržištu“ partnera kao prediktori samopoštovanja kod žena i muškaraca. U: Đapić, R. (ur.)Sažeci radova s 1. Sarajevskih dana psihologije.
@article{article, author = {Sekuli\'{c}, Ivana and \v{S}unji\'{c}, Marijana and Penezi\'{c}, Zvjezdan}, editor = {\DJapi\'{c}, R.}, year = {2009}, pages = {15-15}, keywords = {vrijednost na tr\v{z}i\v{s}tu, samopo\v{s}tovanje, mu\v{s}karci, \v{z}ene}, title = {Komponente vlastite vrijednosti na „tr\v{z}i\v{s}tu“ partnera kao prediktori samopo\v{s}tovanja kod \v{z}ena i mu\v{s}karaca}, keyword = {vrijednost na tr\v{z}i\v{s}tu, samopo\v{s}tovanje, mu\v{s}karci, \v{z}ene}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Sekuli\'{c}, Ivana and \v{S}unji\'{c}, Marijana and Penezi\'{c}, Zvjezdan}, editor = {\DJapi\'{c}, R.}, year = {2009}, pages = {15-15}, keywords = {partner market value, self-esteem, men, women}, title = {Components of "partner market value" as predictors of self-esteem among men and women}, keyword = {partner market value, self-esteem, men, women}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font