Pregled bibliografske jedinice broj: 460774
Odgoj i obrazovanje – mjesta posredovanja i čuvanja vrijednosti
Odgoj i obrazovanje – mjesta posredovanja i čuvanja vrijednosti // THESAURUS ARCHIGYMNASII. Zbornik radova u prigodi 400. godišnjice Klasične gimnazije u Zagrebu 1607.-2007. / Koprek, Ivan (ur.).
Zagreb: Klasična gimnazija u Zagrebu, 2007. str. 342-346
CROSBI ID: 460774 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj i obrazovanje – mjesta posredovanja i čuvanja vrijednosti
(School and Education. The Places of Transmission and Protection of Values)
Autori
Koprek, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
THESAURUS ARCHIGYMNASII. Zbornik radova u prigodi 400. godišnjice Klasične gimnazije u Zagrebu 1607.-2007.
Urednik/ci
Koprek, Ivan
Izdavač
Klasična gimnazija u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2007
Raspon stranica
342-346
ISBN
978-953-95772-0-7
Ključne riječi
pluralizam, kulturne i religijske vrijednosti, obrazovanje
(pluralism, cultural and religious values, education)
Sažetak
Vrijeme u kojemu živimo označeno je procesima poopćeno nazvanima vremenom, globalizacije. Riječ je o svojevrsnom umreženju koje jamačno pokazuje svoje prednosti i nedostatke. Primarni izazov našemu vremenu, ali i primarna zadaća, postaje ne samo izgradnja demokratskoga društva nego i, prije svega, odgoj i obrazovanje kao povratak izvornim moralnim, kulturnim i religijskim vrednotama. Gledamo li vrijeme u kojemu živimo moramo priznati da proživljavamo različite duhovne potrese, vidimo kako socijalni i kulturalni procesi mijenjaju svijet, suočeni smo s novim kulturama i subkulturama, virtualnim simbolima i stilovima života. Mnogi tvrde da su u takvom vremenu slomljene posljednje prepreke zatvorenoga miljea i začahurenih društava. Živimo blagodat posvemašnje otvorenosti koju možemo nazvati pluralizam. Sociolozi shvaćaju pluralizam kao činjenicu po kojoj u nekom društvu ne postoje zajedničke, jedinstvene vrijednosti i norme prema kojima se određene skupine osjećaju obveznima. Riječ je o društvenim okvirima u čijoj zavjetrini svi mi osjećamo nesigurnost pred ispravnim, istinitim i dobrim. Blještavilom ekrana i rječitošču reklama oduzima nam se moć prosuđivanja. Pod plaštem pluralizma danas se odvijaju procesi promjena, obnove, napuštanja i prilagodbe. Mnogi se upravo zbog toga teško snalaze, preopterećeni su zahtjevom da sami sebi osiguraju smisao, udomljuju se u svoj svjetonazor iz osobno probranih, ali pohabanih krhotina i pod krinkom slobode žive praktični relativizam. Riječ je o društvenim okvirima u čijoj zavjetrini svi mi osjećamo nesigurnost pred ispravnim, istinitim i dobrim. Posredovanje vrijednosti događa se artikuliranjem vrijednosti i refleksijom o njima. Vrijednosti se posreduju iskustvom. Temeljna i konstitutivna vrijednosna iskustva bez sumnje se proživljavaju i čine najprije u obitelji. Škola je »zajednica odgoja«. Ona je u tom smislu oblik su-života u kojemu je život i djelovanje osoba i skupina usmjereno na zajedničke vrednote i vrijednosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija
POVEZANOST RADA
Projekti:
199-0000000-3338 - Poslovna etika i religijska kultura (Koprek, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet filozofije i religijskih znanosti
Profili:
Ivan Koprek
(autor)