Pregled bibliografske jedinice broj: 460408
Evaluacija uspjeha pri obradi lektirnih djela u mlađim razredima osnovne škole
Evaluacija uspjeha pri obradi lektirnih djela u mlađim razredima osnovne škole // Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 244-260 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 460408 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija uspjeha pri obradi lektirnih djela u mlađim razredima osnovne škole
(Evaluation of achivements in book report reading in lower grades of primary school)
Autori
Težak, Dubravka ; Gabelica, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2
/ Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2008, 244-260
ISBN
978-953-7210-18-2
Skup
Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga jezika 2
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13.11.2009. - 15.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
lektira; mlađi razredi osnovne škole; hrvatski jezik; sadržaj; likovi
(book report reading; lower primary school grades; Croatian language; content; characters)
Sažetak
Osnovna ideja školovanja jest opismeniti djecu. Pritom čitanje i pisanje postaju životna vještina. Naša je želja učiniti ovu vještinu ujedno i navikom. Iako je u nastavi knjiga najčešće izvor informacija, na satovima (prvenstveno) hrvatskoga jezika trudimo se upoznati snagu knjige i putem njezinih drugih osobitosti. Lektira pritom igra važnu ulogu jer zahtijeva samostalnu aktivnost učenika. Ukoliko je zadatak lektire približiti knjigu učeniku i učiniti čitanje aktivnošću koje se ne veže isključivo uz školu i nastavu, tada bismo mogli zaljučiti kako je mnogo korisnije za lektiru birati one naslove za koje smatramo da će na učenike djelovati stimulirajuće. Jednom kada lektira prestaje biti školska obveza, postavlja se pitanje, sjećaju li se učenici pročitanog. Ovaj rad donosi istraživanje provedeno u trećim i četvrtim razredima osnovne škole u Zagrebu kojim smo ispitali koliko se učenici sjećaju lektirnih knjiga pročitanih u prošloj školskoj godini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb