Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 459128

Prikaz knjige: Manfred Prisching: Bildungsideologien: Ein zeitdiagnostischer Essay an der Schwelle zur Wissengesellschaft (VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2008.)


Božić, Jasmina
Prikaz knjige: Manfred Prisching: Bildungsideologien: Ein zeitdiagnostischer Essay an der Schwelle zur Wissengesellschaft (VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2008.) // Socijalna ekologija: Časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline, 18 (2009), 3-4; 356-363 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)


CROSBI ID: 459128 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prikaz knjige: Manfred Prisching: Bildungsideologien: Ein zeitdiagnostischer Essay an der Schwelle zur Wissengesellschaft (VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2008.)
(Book Review: Manfred Prisching: Ideologies of Education: Diagnostic Essay on the Threshold of Knowledge Society (VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2008))

Autori
Božić, Jasmina

Izvornik
Socijalna ekologija: Časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline (1330-0113) 18 (2009), 3-4; 356-363

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, stručni

Ključne riječi
obrazovni pristupi; društvo znanja; obrazovna politika; ishodi učenja
(education models; knowledge society; education policy; learning outcomes)

Sažetak
U svojoj knjizi Ideologije obrazovanja: Dijagnostički esej na pragu društva znanja Prisching sustavno, filozofijski promišlja aktualne pristupe obrazovanju iz očišta svrhe obrazovanja i njegova društvenog konteksta. Zahvaljujući bogatoj sociokulturnoj kontekstualizaciji, postavljena dijagnoza nije tek dijagnoza obrazovanja, nego dijagnoza suvremenog društva razvijenih zemalja. Autor drži da u tim društvima valja uvijek iznova postavljati fundamentalna pitanja kao što su pitanja što obrazovanje zapravo jest, kakvo obrazovanje škole i sveučilišta daju, ostvaruju li se postavljeni ciljevi, kako se to provjerava i osobito, kako si predstavljamo obrazovanje i obrazovne institucije od predškolskog odgoja do postdoktorskih studijskih programa. Prikazuje one obrazovne pristupe ili modele obrazovanja za koje smatra da vode u stranputicu, pa ih naziva obrazovnim ideologijama. Opisuje sljedećih devet pristupa, kojima nadijeva prikladne nazive modificirajući tehničke pojmove iz raznih diskursa: model skladišta, model upravljanja bazama podataka, model pragmatične svakodnevice, iskustveni model, model ubrzanja, model tržišta rada, model certifikata, model upravljanja i građansko-okcidentalni model. Svi navedeni obrazovni pristupi posttradicionalne su, postmoderne provenijencije, proizlaze jedni iz drugih, predstavljaju varijacije iste teme i u praksi se često preklapaju. Obrazovne perspektive koje opisuje autor naziva ideologijama u pežorativnom smislu onda kad u praksi pojedine perspektive funkcioniraju jednostrano, isključuju drugačija motrišta i uzurpiraju svekoliki obrazovni prostor. Istodobno, autor ističe da svaki od njih ima i dobrih strana, od blagodati novih tehnologija do usmjerenosti na zapošljavanje i provedbu. Svaki od njih sadrži djelić istine, a cjelovito je obrazovanje multidimenzionalno i različite dimenzije trebaju se uzajamno nadopunjavati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-3280 - Društvene pretpostavke društva znanja

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jasmina Božić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Božić, Jasmina
Prikaz knjige: Manfred Prisching: Bildungsideologien: Ein zeitdiagnostischer Essay an der Schwelle zur Wissengesellschaft (VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2008.) // Socijalna ekologija: Časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline, 18 (2009), 3-4; 356-363 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)
Božić, J. (2009) Prikaz knjige: Manfred Prisching: Bildungsideologien: Ein zeitdiagnostischer Essay an der Schwelle zur Wissengesellschaft (VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2008.). Socijalna ekologija: Časopis za ekološku misao i sociologijska istraživanja okoline, 18 (3-4), 356-363.
@article{article, author = {Bo\v{z}i\'{c}, Jasmina}, year = {2009}, pages = {356-363}, keywords = {obrazovni pristupi, dru\v{s}tvo znanja, obrazovna politika, ishodi u\v{c}enja}, journal = {Socijalna ekologija: \v{C}asopis za ekolo\v{s}ku misao i sociologijska istra\v{z}ivanja okoline}, volume = {18}, number = {3-4}, issn = {1330-0113}, title = {Prikaz knjige: Manfred Prisching: Bildungsideologien: Ein zeitdiagnostischer Essay an der Schwelle zur Wissengesellschaft (VS Verlag f\"{u}r Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2008.)}, keyword = {obrazovni pristupi, dru\v{s}tvo znanja, obrazovna politika, ishodi u\v{c}enja} }
@article{article, author = {Bo\v{z}i\'{c}, Jasmina}, year = {2009}, pages = {356-363}, keywords = {education models, knowledge society, education policy, learning outcomes}, journal = {Socijalna ekologija: \v{C}asopis za ekolo\v{s}ku misao i sociologijska istra\v{z}ivanja okoline}, volume = {18}, number = {3-4}, issn = {1330-0113}, title = {Book Review: Manfred Prisching: Ideologies of Education: Diagnostic Essay on the Threshold of Knowledge Society (VS Verlag f\"{u}r Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 2008)}, keyword = {education models, knowledge society, education policy, learning outcomes} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Francis
  • Geobase
  • Pollution Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font