Pregled bibliografske jedinice broj: 458861
Određivanje ishoda učenja u kontekstu Bolonjske reforme društveno-humanističkih studija Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Određivanje ishoda učenja u kontekstu Bolonjske reforme društveno-humanističkih studija Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu // Radionica projekta "Ishodi učenja na preddiplomskim i diplomskim studijima na Sveučilištu u Zagrebu (SveZaIU)" za Vijeće društveno-humanističkog područja
Zagreb, Hrvatska, 2009. (predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 458861 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Određivanje ishoda učenja u kontekstu Bolonjske reforme društveno-humanističkih studija Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
(Defining Learning Outcomes in the Context of Bologna Reform of Social Sciences and Humanities Study Programmes of the Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb)
Autori
Božić, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
Radionica projekta "Ishodi učenja na preddiplomskim i diplomskim studijima na Sveučilištu u Zagrebu (SveZaIU)" za Vijeće društveno-humanističkog područja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 17.06.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
ishodi učenja; kompetencije; društvena odgovornost; zapošljivost
(learning outcomes; competences; social responsibility; employability)
Sažetak
U radu prikazujemo razvoj konceptualizacije pristupa ishoda učenja i kompetencija u visokom obrazovanju u sklopu europskih politika, počevši od okosnice koju je postavilo Europsko vijeće u Lisabonu (2000.), temeljem koje su stručnjaci Europske komisije i projekta Tuning Educational Structures in Europe (2003.) predložili okvir kompetencija za tercijarno obrazovanje. Pristup određivanju ishoda učenja razvijen u projektu Tuning uspoređujemo s pristupom i klasifikacijom koje predlaže Liga europskih istraživačkih sveučilišta u recentnom dokumentu 'Čemu služe sveučilišta?' (Boulton i Lucas, 2008.). Potaknuti pristupom ishoda učenja, kojeg držimo iznimno vrijednim za rekonstituiranje nastavnih programa u Bolonjskom preustroju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, od 2007. g. naovamo istraživački tim na Filozofskom fakultetu proveo je nekoliko istraživanja, rezultate kojih sumarno iznosimo: Božić, J., Boras, D. i Srbljinović, A. (2007.) Educational Competences in Croatian Higher Education towards a Knowledge Society i Božić, J., Bakić-Tomić, Lj. i Boras, D. (2008.) Mastery of Information and Communication Competences among Croatian University Students in Social Sciences. Na osnovu razvoja koncepta u europskim dokumentima i rezultata naših istraživanja nastojimo rasvijetliti prednosti pristupa ishoda učenja te ukazati na nužnost da ishode učenja i kompetencije određuju sveučilišni nastavnici, ne samo na provedbenoj, nego i na meta-razini, odnosno polazeći od jasnog koncepta društva i obrazovne politike, prvenstveno putem vlastitih istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3280 - Društvene pretpostavke društva znanja
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Božić
(autor)