Pregled bibliografske jedinice broj: 458792
Društvena odgovornost novinara – od pretpostavki do ostvarenja
Društvena odgovornost novinara – od pretpostavki do ostvarenja // Drištvena odgovornost medija / Danijel Labaš (ur.).
Zagreb: Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 55-63
CROSBI ID: 458792 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Društvena odgovornost novinara – od pretpostavki do ostvarenja
(Social responsibility of the media)
Autori
Jergović, Blanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Drištvena odgovornost medija
Urednik/ci
Danijel Labaš
Izdavač
Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2010
Raspon stranica
55-63
ISBN
978-953-6682-82-9
Ključne riječi
društvena odgovornost medija, novinarstvo, znanost u medijima
(Social responsibility of the media, journalism, media science)
Sažetak
U 1950-ima Siebert (1963.) je postavio temelje onoga što danas nazivamo «društvenom odgovornošću» novinarstva. Ideja da su novinari u stalnom postupku propitivanja svega i svakoga (kako bismo možda najjednostavnije mogli opisati taj koncept) počiva ne nekoliko premisa. U ovom radu osvrnut ću se na četiri glavne premise: o javnome mnijenju i ulozi medija u njegovom formiranju i utjecanju na njega ; o potrebi propitivanja autoriteta ; o pravu javnosti na odgovorne medije ; i o ulozi tržišta u odnosu na kvalitetne medije i odgovornosti medija prema javnosti i tržištu. Posebno ću se osvrnuti na moguće kontradiktornosti tih pretpostavki, kao i na neke primjere iz hrvatske medijske svakodnevice (uglavnom iz izvještavanja o znanosti) i nekih stranih medija i načine na koje se ideja društvene odgovornosti tu manifestira ili ostvaruje.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti