Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 458786

Kako nastavnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu razumiju Bolonjski proces?: Teorija lokalnog diskursa o Bolonjskom procesu generirana pristupom utemeljene teorije


Božić, Jasmina
Kako nastavnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu razumiju Bolonjski proces?: Teorija lokalnog diskursa o Bolonjskom procesu generirana pristupom utemeljene teorije, 2010., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 458786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako nastavnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu razumiju Bolonjski proces?: Teorija lokalnog diskursa o Bolonjskom procesu generirana pristupom utemeljene teorije
(How do teachers of the Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, comprehend the Bologna process?: Theory of local discourse on the Bologna Process Generated through Grounded Theory Methodology)

Autori
Božić, Jasmina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
24.05

Godina
2010

Stranica
212

Mentor
Afrić, Vjekoslav ; Kufrin, Krešimir

Ključne riječi
utemeljena teorija; kvalitativno istraživanje; intervju; Bolonjski proces; Filozofski fakultet; društvo znanja; visoko obrazovanje; obrazovna politika
(grounded theory; qualitative research; interview; Bologna process; Faculty of Humanities and Social Sciences; knowledge society; sociology of higher education; educational policy)

Sažetak
U radu istražujemo mišljenja nastavnika o ideji i provedbi Bolonjske reforme na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, kvalitativnim pristupom utemeljene teorije. Teorijski kontekst istraživanja iz kojeg ishodimo je teorija društava znanja, koju u sociologiji znanja i znanosti od sredine osamdesetih godina prošlog stoljeća razvija njemački sociolog Nico Stehr. Prema teoriji društava znanja, rastući utjecaj znanja na mijenjajuće društvene odnose suvremena društva postupno razvija u društva znanja. Za prikupljanje te obradu i analizu podataka koristimo utemeljenu teoriju, pristup induktivnog razvoja konceptualnog objašnjenja socijalnih pojava iz korpusa podataka putem kodiranja podataka i integriranja kodova u analitičke kategorije. Istraživačke hipoteze u pristupu utemeljene teorije generiraju se eksploratorno, iz podataka tijekom istraživanja. Pristup utemeljene teorije odabrali smo zbog cilja istraživanja, jer se utemeljenu teoriju koristi radi razumijevanja socijalnog ponašanja u jasno specificiranim kontekstima, a naše istraživanje usredotočeno je na Filozofski fakultet. Predmet istraživanja definirali smo relativno usko zato što je reforma sustava visokog obrazovanja u Hrvatskoj u fazi u kojoj najveća odgovornost za implementaciju reforme leži ne više prvenstveno na Vladi i zakonodavcu, nego na institucijama visokog obrazovanja, te je od ključne važnosti kako se pojedine elemente reforme razumije i provodi u tim institucijama. Prije poduzimanja analize podataka vlastitog istraživanja, promotrili smo rezultate nekih istraživanja na koje se pozivaju službeni dokumenti Bolonjskog procesa, te ustanovili velike pogreške u obradi i interpretaciji kvantitativnih i kvalitativnih podataka, što ukazuje na nužno potreban oprez u razmatranju rezultata istraživanja o Bolonjskoj reformi, te važnost provedbe neovisnih istraživanja. U svrhu istraživanja proveli smo 26 intervjua s nastavnicima sa 17 odsjeka i dviju fakultetskih katedri. Podaci o kazivačima povjerljive su naravi. Istraživanje je obuhvatilo glavninu ključnih dimenzija Bolonjskog procesa na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, iz očišta nastavnika: ideju i provedbu reforme, razloge reforme, upravljanje Sveučilištem u Zagrebu i Filozofskim fakultetom, strukturu studija, nastavne pristupe, bodovni sustav, ishode učenja, osiguravanje kvalitete, socijalnu dimenziju, identitet fakulteta, višedisciplinarnost i dr. Istraživanje pokazuje uvelike izmijenjenu diferencijaciju uloga svih aktera visokoškolskog sustava i potrebu za usklađivanjem. Temeljni socijalni proces nastavničke percepcije Bolonjske reforme na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu obuhvaća održavanje tradicionalnih dobara ranijeg, humboldtovskog sustava visokog obrazovanja te razvijanje dobara bolonjskog sustava uz istodobno nadilaženje njegovih prijetnji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-3280 - Društvene pretpostavke društva znanja

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vjekoslav Afrić (mentor)

Avatar Url Krešimir Kufrin (mentor)

Avatar Url Jasmina Božić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Božić, Jasmina
Kako nastavnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu razumiju Bolonjski proces?: Teorija lokalnog diskursa o Bolonjskom procesu generirana pristupom utemeljene teorije, 2010., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Božić, J. (2010) 'Kako nastavnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu razumiju Bolonjski proces?: Teorija lokalnog diskursa o Bolonjskom procesu generirana pristupom utemeljene teorije', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bo\v{z}i\'{c}, Jasmina}, year = {2010}, pages = {212}, keywords = {utemeljena teorija, kvalitativno istra\v{z}ivanje, intervju, Bolonjski proces, Filozofski fakultet, dru\v{s}tvo znanja, visoko obrazovanje, obrazovna politika}, title = {Kako nastavnici Filozofskog fakulteta u Zagrebu razumiju Bolonjski proces?: Teorija lokalnog diskursa o Bolonjskom procesu generirana pristupom utemeljene teorije}, keyword = {utemeljena teorija, kvalitativno istra\v{z}ivanje, intervju, Bolonjski proces, Filozofski fakultet, dru\v{s}tvo znanja, visoko obrazovanje, obrazovna politika}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bo\v{z}i\'{c}, Jasmina}, year = {2010}, pages = {212}, keywords = {grounded theory, qualitative research, interview, Bologna process, Faculty of Humanities and Social Sciences, knowledge society, sociology of higher education, educational policy}, title = {How do teachers of the Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, comprehend the Bologna process?: Theory of local discourse on the Bologna Process Generated through Grounded Theory Methodology}, keyword = {grounded theory, qualitative research, interview, Bologna process, Faculty of Humanities and Social Sciences, knowledge society, sociology of higher education, educational policy}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font